י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מציע את עצמו כמתווך

השר בממשלה קורא: "צריך לדבר עם חמאס"

ברקע המצב הביטחוני הרגיש מול עזה, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' טוען שישראל צריכה לדבר עם ארגון הטרור באופן ישיר, ולא על ידי מתווכים: "לא מתחת לשולחן" | הוא סירב להגיב כיצד 'מרצ', מפלגתו, תפעל בממשלה כשיפתח מבצע צבאי

השר בממשלה קורא: "צריך לדבר עם חמאס"
דגל חמאס צילום: קובי גדעון, פלאש 90

לאחר שח"כית ממפלגתו טענה כי הם מונעים מהממשלה לבצע פעולות צבאיות, היום (שלישי) השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' סירב להתייחס למה תעשה 'מרצ' בממשלה במקרה של מלחמה.

פריג' התייחס לירי על החייל בראל חדריה שמואלי במהלך ההפגנות בגדר המערכת ברצועת עזה, וסירב להתייחס כיצד תפעל 'מרצ', מפלגתו, בממשלה במקרה שתפרוץ מלחמה. בנוסף, טען שצריך לדבר עם ארגון הטרור חמאס באופן ישיר.

"מ־2005 עד עכשיו, כל הריטואל הזה עם טילים, הפגנות, עפיפונים, בלונים, מלחמות, הרג, סבל של תושבים וחרדות חוזר על עצמו", אמר ב'103fn'. "אם לא יהיה לנו האומץ לחשוב מחוץ לקופסה איך פותרים את העניינים, אנחנו נחזור לכל מה שהיה וראינו".

השר לשיתוף פעולה אזורי סירב להתייחס כיצד תנהג מפלגתו במקרה של מלחמה: "'מרצ' רוצה את טובת המדינה, המדינה חשובה לה, היא רוצה בטובת האזרחים כמו כל מפלגה אחרת. נכון לפעול להביא להסכם שלום, חשיבה מחוץ לקופסה - איך לשחרר את הלחץ הקיים בעזה".

"אנחנו סומכים על צה"ל שתפקידו להגן ולנהוג בשטח איך שהוא מוצא לנכון. כל לוחם צריך להגן על עצמו, ויש לו הוראות שהוא מקבל בהתאם לתנאים", הוסיף.

"אני מאחל לו החלמה מהירה. אני לא בעד הרג", התייחס לירי על החייל בסוף השבוע האחרון. "אני אומר כאיש 'מרצ' - אנחנו סומכים על צה"ל שתפקידו להגן. כל לוחם צריך להגן על עצמו, ולכל לוחם יש הוראות שהוא מקבל בהתאם לתנאים".

"מה אני צריך מתווכים מול חמאס? צריך לדבר איתם ישירות, לא עם מתווכים ולא מתחת לשולחן", פריג' לא שלל שישמש כצינור מקשר בין ישראל לחמאס, "כל דבר שיביא יונה ולא טיל, אני אהיה שם", סיים.

עיסאווי פריג חמאס ישראל מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד