ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מקרה מצער

שלומי בן ה-9.5 הגיע לחרפת רעב: "סיפור קורע לב"

נפשו העדינה של שלומי בן התשע וחצי נחשפה לימים ארוכים של רעב ממשי. בהיעדר כסף בבית ורגע לפני קריסתה המוחלטת של המשפחה יוצאים ב'קופת העיר' בקמפיין נרחב למען אותם "עוללים" שרעבים ללחם. התורמים יזכו לשטר, גזירה ותפילה ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

שלומי בן ה-9.5 הגיע לחרפת רעב: "סיפור קורע לב"
"הילדים עצובים" צילום: פיקסביי

שלומי הצעיר רק בן תשע וחצי, עדיין ילד, אבל את מה שהוא חווה ממש בימים אלה, גם גדולים וחזקים ממנו לא היו שורדים. כבר תקופה ארוכה שהוא שומע את אבא ואמא מסתודדים בשעות הלילה המאוחרות, אינספור פעמים הוא שמע את המשפטים: "כסף" ו"מה יהיה", הוא ניסה להתעלם מרעשי הרקע – להתעסק במה שחשוב, אבל עד שהגיע היום העצוב והנורא הזה, היום בו הוא אמו כשדמעות זולגות במורד לחייה ארזה לו בילקוט פרוסת לחם יבשה.

עזרו ליתומים האומללים ותזכו לשטר השותפות הנדיר של הגר"ח>>

זה אולי נשמע קצת לא הגיוני, אבל זה סיפור שקרה, ילד צעיר עדיין לא בן עשר, אבל כבר מרגיש על בשרו חרפת רעב מהי. וכך, הוא מגיע לתלמוד תורה שוקע בשיעור, מנסה להתרכז אבל ראשו בל עמו. לאחר מכן מגיעה שעת הפסקת האוכל, החברים מוציאים כריכים עבים מלאים בכל טוב, והוא שולח את ידו בתנועה זריזה, שולף את פרוסת הלחם היבשה ורץ לפינה צדדית לאוכלה, פן ילעגו לו חבריו.

שלומי הוא רק ילד, ילד קטן, אבל נפשו העדינה מתייסרת יום יום – שעה שעה. ילד קטן שכבר בכזה גיל רואה אל מול עיניו הנדהמות כיצד המקרר שהיה עד לא מזמן מלא במצרכים הבסיסיים שבית זקוק לו, הולך ומתרוקן. מלבד חצי בקבוק חלב ושני ביצים דלים כבר לא נשאר במקרר מאומה. איום ונורא.

והאמת, האמת שזה לא רק שלומי, כמותו ישנם עוד 12,999 ילדים שעומדים בפני חרפת רעב, ביחד עם שלומי הקטן ישנם שלושה עשר אלף ילדים קטנים שנפשם הולכת ומצטלקת, הולכת ונשברת. זה כמות מטורפת לחלוטין. עשרות אלפי ילדים שחיים כאן אתנו, בבני ברק ובירושלים, בביתר ובמודיעין עילית. ילדים שכלפי חוץ נראים ילדים טהורים ורגילים, אך בתוכו, עמוק בפנים נפשם נקרעת.

בדיוק מהסיבה הזו, בדיוק בגלל הקושי הנורא של אלפי הילדים יצא רשכבה''ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א בהוראה חסרת תקדים לפיו התורמים יזכו לשטר שותפות נדירה עמו. דבר שלא היה קודם לכן בהיסטוריה כולה. מרן שר התורה יחתום על שטר שותפות עם התורמים על תורתו שלו.

הרי זו זכות נדירה ביותר, אנחנו פשוטי העם נזכה להיות שותפים בתורתו האינסופית של רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א, יש לכם מושג מה זה אומר? יהיה לנו חלק בש''ס בבלי, בש''ס ירושלמי, בספרי בספרא, בכל מקצועות התורה, במה לא. זה נמצא ממש כאן בהישג יד, אבל אנחנו צריכים לפתוח את הכיסים, לעזור לכל אותם אלפי ילדים רעבים.

והאמת, שלא די בזה, בשל חשיבות הקרן עומד רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א בכל תפילת מברכין החודש ומעתיר בתפילה לישועתם של התורמים. ככה, בזמן שהוא, גדול הדור מבקש ''שתחדש עלינו את החודש הזה לטובה ולברכה", הוא מכוון עלינו, עליכם, על כל אותם אלה שעוזרים לילדים הרעבים, לילדים שהמקרר בבית שלהם ריק לחלוטין.

אם לא די בשני הדברים הנדירים הללו, הרי שרשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א חרט על גבי שטר מיוחד מילות נצח, בדבריו הוא כותב כי התורמים יזכו במידה כנגד מידה ל''פרנסה ברווח'', אתם מבינים מה זה אומר, שר התורה גוזר בכח הגזירה של מידה כנגד מידה שיהיה לכם פרנסה ברוח. בסיום מילותיו מוסיף מרן שר התורה ''והכל שריר וקיים'', מילים משמעותיות ונדירות המעידות כאלף עדים על חוזקה של הגזירה.

נדמה שמרן שר התורה יצא מגדרו ועשה את שלו, כעת, כעת זהו הזמן שלנו, הרגע שלנו להירתם למשימה הכל – כך חשובה הזו, להתייצב לימין אלפי הילדים הללו שעומדים בפני חרפת רעב ולהושיט להם יד, לעזור להם שהם לא יקרעו מבפנים, לעזור להם שהם לא ייחשפו למראות המצולקים של מקרר ריק.

עזרו ליתומים האומללים ותזכו לשטר השותפות הנדיר של הגר"ח>>

קופת העיר רעב הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד