ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
מסמן את האשמים

מנהל המכון הביולוגי מאשים: "היה לנו חיסון ישראלי ביד"

פרופ' שמואל שפירא סיים את כהונתו במכון הביולוגי אחרי שלא השלים את פיתוחו של חיסון ישראלי לקורונה והוא מותח ביקורת על משרד הבריאות: "ספרתי ארבע פעמים שדחו אותנו מסיבות לא ענייניות"

מנהל המכון הביולוגי מאשים: "היה לנו חיסון ישראלי ביד"
בקבוקי החיסון במכון הביולוגי צילום: יח"צ

שנה וחצי מאז פרוץ הנגיף לחיינו, ועם יותר מחמישה מיליון מחוסנים, במדינה שהפכה את המילה "פייזר" לגלגל הצלה בינלאומי, פרופ' שפירא מנהל המכון הביולוגי עדיין מאמין ב"בייבי" הישראלי שלו.

"אנחנו מדינה מספיק חשובה, מספיק גדולה, כדי שיהיה לה חיסון בעצמה. יכול להיות שמחר לא יהיו לנו יחסים כאלה טובים עם מדינה כזו או אחרת ולא נקבל את החיסונים. יכול להיות שמנכ"ל של חברה יחליט שאת הניסוי הוא לא עושה על אזרחי מדינת ישראל, אלא על אזרחי סינגפור. מה נעשה אז?", הוא מזהיר בראיון פרישה בלעדי ל"ידיעות אחרונות" שיפורסם בשישי הקרוב בגיליון הכפול והמיוחד של "7 ימים".

היא אמר כי אם זה היה תלוי בו, אזרחי ישראל היו מחוסנים בו. הוא נשאל מה עיכב אותם, ולמה החיסון עוד לא בשימוש. "יש לי תיעוד שגורמים ממשלתיים עיכבו אותנו בחודשים. כשבכירים במשרד הבריאות אומרים שהחיסון הישראלי מיותר, זו חצי בלימה. וכשהפקיד ממשרד האוצר שומע משפט כזה, הוא אומר: רגע, אולי חבל על הכסף? בואו נבדוק את זה עוד פעם. בנקודות מסוימות זיהינו ממש רוע".

הוא אמר לשרית רוזנבלום: "אני מצר שזה לא קרה שנה קודם. ביולי 2020 היה לנו חיסון אפקטיבי ביד, והיינו יכולים וצריכים להתחיל את תהליכי הרגולציה. ספרתי ארבע פעמים שמשרד הבריאות דחה אותנו מסיבות שבעיניי ובעיני רבים היו לא ענייניות".

הוא אמר כי ישראל היא מעבדת ניסויים: "אנחנו חלוצים, בעצם אנחנו ממשיכים להיות מעבדת חיסון של העולם. בחיסון הראשון והשני היינו מעבדת חיסונים, ועכשיו בחיסון השלישי, אנחנו עדיין מתנהגים ככה".

חיסון לקורונה שמואל שפירא משרד הבריאות המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד