כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"חובתנו היהודית והאנושית"

הח"כ החרדי בפנייה דחופה: להציע סיוע הומניטארי ללבנונים

ח"כ ארבל בפנייה לשר הבריאות: "חובתנו היהודית והאנושית להושיט סיוע הומניטארי לבני האדם בלבנון הסובלים. מדינת ישראל והחברה הישראלית לא יכולים לשתוק ולעמוד חסרי מעש כשדקות ספורות מגבול הצפון מתרחשת קטסטרופה הומניטארי"

הח"כ החרדי בפנייה דחופה: להציע סיוע הומניטארי ללבנונים
אילוסטרציה צילום: pixabay

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה היום (שלישי) אל שר הבריאות ניצן הורוביץ בבקשה שמדינת ישראל תציע סיוע הומניטארי דחוף למערכת הבריאות הלבנונית הקורסת.

ח"כ ארבל שלח את המכתב לאחר שאתמול פרסמה סוכנות הידיעות האמריקאית AP כתבה קשה על מצבם של בתי החולים בלבנון. בה צוינה כי מערכת הבריאות הלבנונית מתקיימת בתנאים פיזיים קשים מנשוא, במדינה שסובלת מקריסה מתמשכת ומגפת קורונה משתוללת.

ארבל ציין כי על פי הדיווח, בשל מצב מערכת החשמל הארצית בלבנון בית החולים הציבורי הגדול במדינה, בית החולים האוניברסיטאי ע"ש רפיק חרירי, מסתמך על גנרטורים לאספקת חשמל במשך רוב שעות היממה. כדי לחסוך בחשמל מזגנים מופעלים רק בחדרי הניתוח גם בחום של אוגוסט, חלק מהמעליות הושבתו, תפוסת המיטות צומצמה ב-15% וחדר המיון מקבל רק מקרים חמורים שיש בהם סכנת מוות. בית החולים סובל גם ממחסור בתרופות לרבות לחולי סרטן ודיאליזה ובתמיסות מלח למתן עירויים ותרופות, חלק מהחולים מתבקשים להביא תרופות מהבית.

לדבריו, קריסת מערכת הבריאות היא סימפטום נוסף לקריסת המדינה כולה שסובלת מחוסר יציבות פוליטית ומאינפלציה משתקת. בנסיבות אלו אין פלא שלפי הערכות לפחות 30% מהרופאים ו-10% מהאחיות עזבו את המדינה והביאו למחסור חמור בכוח אדם רפואי אשר לצד המחסור בתרופות ובמשאבים הובילו כבר לסגירת מספר בתי חולים במדינה.

ארבל פנה להורוביץ וכתב: "מדינת ישראל והחברה הישראלית לא יכולים לשתוק ולעמוד חסרי מעש כשדקות ספורות מגבול הצפון מתרחשת קטסטרופה הומניטארית. כיהודים אנו חונכנו על 'חביב אדם שנברא בצלם' ועל כך שכל אדם זכאי לזכויות טבעיות בסיסיות שאסור לגזול ממנו. לבנון אינה מן הידידות הקרובות לישראל אך היא שכנתנו וזוהי חובתנו היהודית והאנושית להושיט סיוע הומניטארי לבני האדם הסובלים בה. ייתכן שבכך אף ייפתח פתח לתקווה ולשלום בעתיד באזור".

"לצד דברים אלו", הוסיף הח"כ, "לא ניתן להתעלם מהמעורבות של חיזבאללה בחיים הציבוריים בלבנון ותרומתו המכרעת למצבה הקשה של המדינה. על-מנת להבטיח שהתרומה למערכת הבריאות הלבנונית לא תנוצל לרעה ככלי לחיזוק כוחו של הארגון יש לוודא כי התמיכה מרוכזת בתרופות וכלים שיש להם שימוש רפואי בלבד ומועברים באמצעות הצלב האדום או גורם סיוע בינלאומי מוכר ונאמן אחר. באמצעות סיווג נכון ופעולה זהירה ושקולה ניתן יהיה להבטיח שהתרומות המועברות יגיעו ליעדן".

"אבקש את בדיקתך הדחופה בנושא זה ובחינת העזרה הנדרשת למערכת הבריאות הלבנונית ע"י משרד הבריאות בשיתוף עם גורמי הסיוע הבינלאומיים", דברי ח"כ ארבל.

משה ארבל מערכת הבריאות לבנון ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד