י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטאליבאן יוריד את המסכה?

ארה"ב תעזוב בסוף החודש גם אם אמריקאים יישארו תקועים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול (שלישי) כי ארה"ב תעמוד בתאריך בו קבעה שתעזוב את אפגניסטן - 31 באוגוסט וזו ההחלטה הסופית, גם במחיר השארת אמריקאים רבים לחסדי הטאליבן

ארה"ב תעזוב בסוף החודש גם אם אמריקאים יישארו תקועים
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

הנשיא ביידן אמר אמש למנהיגי העולם כי הוא החליט לדבוק בתאריך היעד שהציב - 31 באוגוסט להוצאת כל החיילים האמריקאים מאפגניסטן גם במחיר אי סיום הוצאת כל אזרחי ארה"ב. ההחלטה, שדווחה על ידי סוכנות הידיעות AP, עשויה להשאיר אזרחים אמריקאים ואפגנים שעזרו לצבא האמריקאי, וזאת לאחר הודעה מהטאליבן כי מועד הנסיגה אינו ניתן למשא ומתן.

ביידן אמנם התחייב לפנות את כל אזרחי ארה"ב שרוצים לעזוב, למרות שחלקם מספרים לערוצי החדשות שהם לא יכולים להגיע לשדה התעופה. על פי גורם בבית הלבן שצוטט בתקשורת האמריקאית, כ-58,700 בני אדם פונו מאפגניסטן מאז 14 באוגוסט. כ-21,600 בני אדם פונו במהלך 24 שעות בין שני לשלישי בבוקר, אמר הבכיר. לפחות שלושה תינוקות נולדו בטיסות הפינוי.

גורם אמריקני בכיר אמר ל'ניו יורק פוסט', כי הבית הלבן מעריך כי כ-4,000 אמריקאים פונו מאפגניסטן, כלומר אלפים נוספים עשויים להישאר באזורים שבשליטת הטאליבן.

החשש הגדול של המערב, הוא טאליבן אכזרי כמו לפני 20 שנה. הטאליבן שלט בפעם האחרונה באפגניסטן בסוף שנות התשעים, הארגון אסר על נשים לצאת מבתיהן, אסר טלוויזיה ומוזיקה, כרת את ידיהם של חשודים בגניבה, והיה פעיל מאד בהוצאות להורג. הטאליבן אמנם משדר מסרים של שינוי, אך אפגנים רבים ברשתות החברתיות טוענים כי זה הכל משחק, וברגע שאחרון החיילים הזרים ייצא, הטאליבן יחזור להיות אכזרי.

טאליבן ג'ו ביידן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד