י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"החלטה אישית"

הח"כ ביטל את הופעתו בשבת: "לא לפגוע ברגשות"

חבר הכנסת גדי יברקן מ'הליכוד' אישר את השתתפותו באירוע 'שבתרבות', אך לאחר מכן הודיע שלא יגיע עקב כך שהאירוע מתקיים בשבת | הוא הסביר: "כמי שגדל על מסורת ביתא ישראל, יהיה לי קשה מצפונית"

הח"כ ביטל את הופעתו בשבת: "לא לפגוע ברגשות"
גדי יברקן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ מ'הליכוד' הוזמן לאירוע בשבת, אך היום (רביעי) הודיע על ביטול השתתפותו, כדי לא לפגוע ברגשות של בני העדה שלו, כך דווח ב'ערוץ 7'.

מדובר בחבר הכנסת גדי יברקן מ'הליכוד' אשר משתייך לקהילה האתיופית, שהוזמן לאירוע 'שבתרבות' בעיר חריש, אירוע תקשורתי-פוליטי שמתקיים בשבת. למרות שהוא כבר אישר את השתתפותו, יברקן הודיע שלא יגיע לאירוע.

"למרות שאינני שומר שבת (אבל בהחלט מתקרב...), חשוב לי מאוד לא לפגוע ברגשות רבים בני הקהילה שומרי מסורת ושבת", כתב לרב העדה האתיופית בחריש. "לכן, הודעתי למארגנים שלא אגיע לשבת תרבות הקרובה בחריש".

יברקן הדגיש: "החלטה זו היא החלטה אישית שלי ולא קשורה לשום לחץ ציבורי מאיש כזה או אחר. לאחר בירורים שעשיתי הבנתי שזו הפעם הראשונה ש'שבת תרבות' מתקיים בחריש. אני כמובן מברך על כך שתהיה הזדמנות לתושבי חריש שרוצים בכך".

"כמי שגדל על מסורת ביתא ישראל, יהיה לי קשה מצפונית להיות הראשון שפותח שבת תרבות בעירכם בפעם הראשונה. אי לכך ביטלתי השתתפותי. מצאתי לנכון לעדכנך באופן אישי כמי שמייצג את הקהילה בחריש", הוסיף.

גדי יברקן חריש יהודי אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד