כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כישלון והפקרות ממשלתית

שבוע לפתיחת שנת הלימודים: מעל 10,000 נדבקים ביממה אחת

בעוד ראש הממשלה בנט שוהה לביקור מדיני בוושינגטון, ישראל שוברת שיאים של מעל חצי שנה. עשרת אלפים איש אובחנו כחיוביים לנגיף קורונה ביממה האחרונה מתוך 150 אלף בדיקות שבוצעו. הנתון מתפרסם פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים שעשויה להעלות את רף הנדבקים

שבוע לפתיחת שנת הלימודים: מעל 10,000 נדבקים ביממה אחת
מחלקת קורונה בהדסה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מפרסם כי מעל 10,000 אזרחים אומתו לנגיף הקורונה ביממה האחרונה וזאת לראשונה מאז חודש ינואר. סך כל הבדיקות עמד על כ-150 אלף ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.69%.

על פי נתוני משרד הבריאות, הנתון המדאיג מגיע שבוע בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. ישראל נכשלה בהתמודדות עם הקורונה, וחצתה את המספר 'מיליון' נדבקים בקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, 75,403 חולים פעילים, מתוכם 688 חולים מאושפזים בבתי חולים כשהם במצב קשה.

עוד עולה מהנתונים, כי מתוך 688 חולים, 187 חולים נמצאים במצב קריטי ומתוכם 139 מונשמים. 6,908 ישראלים נפטרו מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה. 12 בני אדם נפטרו מחצות, ו-25 הלכו לעולמם אתמול.

בינתיים למעלה מ-1.7 מיליון אזרחים התחסנו במנת החיסון השלישית, נתון מעודד שאמור להוריד את אחוז ההדבקות. בהודעת משרד הבריאות נאמר, כי המבצע נמשך וצפוי להתרחב לכלל האוכלוסיה תוך ימים ספורים. לעת עתה החל מאתמול (24.8.21) המנה השלישית ניתנת לבני 30 ומעלה.

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון. כזכור, בישיבה האחרונה הומלץ להרחיב בצורה מדורגת את מעגל המתחסנים לקבוצות צעירות מבני 40.

בתוך כך, ‏6 ימים לפתיחת שנת הלימודים, למשרד החינוך, לפחות בשלב זה, אין שיניים לאסור כניסת תלמידים ומורים שיגיעו לבתי הספר ללא תו ירוק או בדיקה שלילית בתוקף. גורם במשרד אמר ל'כאן חדשות': "המתווה מבוסס על אמון ושותפות עם ההורים, נקווה שסרבני הבדיקות – יהיו מיעוט שבמיעוט".

בכל הנוגע לחיסון עצמו ותופעות הלוואי שלו, אמר היום ‏ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, כי "מעל 1.7 מיליון איש כבר קיבלו את מנת הבוסטר. לא ראינו תופעות לוואי שלא הופיעו אחרי קבלת המנה השנייה, ואפילו בחלק ממחקרי הקופות - התופעות היו נמוכות יותר הפעם".

פתיחת שנת הלימודים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד