כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בפעילות ראש העיר משה ליאון

הכיתה השיקומית הראשונה של 'בית יעקב' נחנכה בירושלים

ראש העיר משה ליאון: "זו פריצת דרך בתחום החינוך לבעלי מוגבלויות פיזיות בחברה החרדית. אני שמח שעמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו: להיות סמל ודוגמה לשילוב מקצועי ורגיש של בעלי מוגבלויות פיזיות בתוך החברה.

הכיתה השיקומית הראשונה של 'בית יעקב' נחנכה בירושלים
חנוכת הכיתה השיקומית הראשונה של 'בית יעקב' צילום: באדיבות המצלם

ביוזמת ראש העיר משה ליאון, נחכה בירושלים הכיתה השיקומית הראשונה מסוגה לילדות עם מוגבלויות פיזיות בתוך מסגרת בית יעקב. הכיתה נחנכה בבית הספר בית יעקב שבשכונת מטרסדורף בעיר, בתקווה שתהווה סמל ודוגמה לשילוב מקצועי ונכון לילדות עם מוגבלות פיזית.

את הפעילות להקמת הכיתה השיקומית החל ראש העיר בעקבות ביקוש של שש בנות בעלות מוגבלות פיזית בשכבת גיל אחת. בפעילותו הוסדרה כיתה מיוחדת שתתאים לילדות המוגבלות מבחינת נגישות ונוחות, וכן ציוד וריהוט מתאים.

כאמור, זו הכיתה הראשונה בארץ שנפתחת במוסד בית יעקב, והתקווה שהיא תהווה סמל ודוגמה לשילוב מקצועי ופדגוגי לילדות עם מוגבלויות בתוך מטריית החינוך של מוסדות החינוך העצמאי.

את הכיתה חנכו צוות בית הספר, הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל חינוך העצמאי ומנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים שמואל גרינברג שהביא את ברכת ראש העיר משה ליאון למנהלי בית הספר ולעוסקים במלאכה עד לשלב האחרון. הוא סיפר על ההשקעה וההכוונה של ראש העיר שביקש לעשות הכול על מנת להגיע לשנת הלימודים תשפ"ב כשהכיתה השיקומית מוכנה ללימודים על כל הנצרך.

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין הודה לראש העיר וסגניו ישראל קלרמן מחזיק תיק משאבי חינוך חרדי אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי על המאמצים המיוחדים, ועל ההשקעה מסביב לשעון בפרט בימים האחרונים, כדי שלא להתעכב עם פתיחת שנת הלימודים בכיתה הזו, אפילו לא לרגע אחד. "היה חשוב לראש העיר שהכיתה השיקומית תתחיל יחד עם כל הכיתות האחרות, כדי להעביר להן את המסר שהן שוות כמו כולן" אמר.

ראש העיר משה ליאון אמר: "זו פריצת דרך בתחום החינוך לבעלי מוגבלויות פיזיות בחברה החרדית. אני שמח שעמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו: להיות סמל ודוגמה לשילוב מקצועי ורגיש של בעלי מוגבלויות פיזיות בתוך החברה. אין שום סיבה שהבנות הללו לא תוכלנה ללמוד בבית ספר רגיל כמו כל החברות. אני מתפלל שעכשיו ילמדו מאיתנו גם במקומות אחרים, וכך יעשו".

משה ליאון אליעזר סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד