י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
התבטאות מקוממת

זעם על הדוקטור שסימן רק את החרדים בראיון לתקשורת

ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המאבק בקורונה מטעם הבית הלבן מעורר זעם רב לאחר שבחר להאשים חסידים מניו יורק בהתפרצות חצבת לפני כמה חודשים, למרות שההתפרצות החלה בוושינגטון וההדבקה ההמונית היתה בעשרות מדינות אחרות שאין בהן חסידים בכלל

זעם על הדוקטור שסימן רק את החרדים בראיון לתקשורת
ד"ר אנתוני פאוצ'י צילום: wikipedia

ד"ר אנתוני פאוצ'י, רופא ואימונולוג, שאחראי על קבוצת המשימה המיוחדת של הבית הלבן למלחמה בנגיף הקורונה, הדגיש בראיון לתקשורת האמריקנית כי חרדים לא מתחסנים ועורר זעם רב בדבריו.

פאוצ'י עורר זעם בקהילה החרדית, לאחר דבריו אתמול (רביעי) לרשת 'CBS' בנוגע ל"חסידים שלא התחסנו וגרמו להתפרצות חצבת באזור ניו יורק".

בראיון נשאל הדוקטור: "עד ​​כמה אנחנו קרובים לחזור לתחושת נורמליות שבה יש פחות הגבלות ואנחנו לא חושבים על נגיף הקורונה על בסיס יומיומי". ופאוצ'י השיב ואמר שהכל תלוי בכמות המתחסנים כדי להגיע לחסינות עדר.

"אתה צריך להגיע למצב כמו עם חצבת, אז 90 אחוז מהאנשים חוסנו ובאמת צלחנו את זה, זה מה שאנחנו מכנים חסינות עדר. אבל כשאין, אתה מתחיל לראות התפרצויות, כמו שראינו לפני זמן קצר באזור ניו יורק, יהודים חסידיים שלא התחסנו". כך מומחה הבית הלבן למאבק בקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י.

דבריו כאמור עוררו סערה. מדוע הוא הזכיר דווקא "יהודים חסידיים", כשהיו התפרצויות חצבת בעוד מקומות. זו שאלה שרק פאוצ'י יכול לענות עליה. שכן היו התפרצויות חצבת במדינות הבאות, שברובן אין כלל "יהודים חסידיים": אריזונה, קליפורניה, קולורדו, קונטיקט, פלורידה, ג'ורג'יה, אילינוי, אינדיאנה, איווה, קנטקי, מרילנד, מסצ'וסטס, מישיגן, מיזורי, נבדה, ניו המפשייר, ניו ג'רזי, ניו יורק, אורגון, טקסס, טנסי וכן בוושינגטון.

החצבת התפרצה במחוז קלארק בוושינגטון, בתחילת 2019, שהדביקה בסך הכל 71 בני אדם - בעיקר ילדים מתחת לגיל 10 שלא קיבלו את החיסון נגד חצבת. בנוסף בקהילות לא יהודיות רבות ברחבי ארה"ב רבים לא התחסנו לחצבת וגרמו להתפרצות.

קורונה ד"ר אנתוני פאוצ'י חיסון נגד חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד