י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המודיעין התריע

על רקע השלב המסוכן של החילוץ: הרוגים בפיגוע מחוץ לשדה התעופה בקאבול

פיצוץ עז שאירע באחד משערי שדה התעופה הבינלאומי בבירה האפגנית קאבול, בו נמצאים הכוחות המערביים, הוביל לנפגעים רבים | ביממה האחרונה התריעו סוכנויות הביון המערביות על "איום טרור המתקרב" | לפי דיווחים, במקום ישנם למעלה מ-10 הרוגים ויותר מעשרים נפגעים

על רקע השלב המסוכן של החילוץ: הרוגים בפיגוע מחוץ לשדה התעופה בקאבול
כוחות אמריקאים בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

פיגוע תופת אירע היום (חמישי) באחד משערי הכניסה המרכזיים לשדה התעופה הבינלאומי בקאבול, בירת אפגניסטן, ברקע פעולות החילוץ של האזרחים הזרים מהמדינה. הפיצוץ העוצמתי, שמסתמתן כפיגוע טרור, הגיע שעות ספורות לאחר שסוכנויות הביון המערביות התריעו על "איום טרור קרוב".

על פי דובר ארגון הטליבאן השולט במדינה, בפיגוע נהרגו לפחות 13 בני אדם, ביניהם ילדים וחיילים אמריקנים. חלק מהפצועים הם אנשי טאליבן, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, עדכן בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "אנו יכולים לאשר כי אירע פיצוץ מחוץ לשדה התעופה בקאבול, אנו נספק פרטים נוספים כאשר נוכל".

לאחר הפיצוץ נשמעו קולות ירי. הבוקר, כמה מדינות מערביות הודיעו על סיום טיסות הפינוי שלהן תוך ציון על "איום לפיגוע אולי תוך שעות", מה שאכן אירע. ממשלת איטליה פרסמה מפי גורמים מודיעיניים, כי היריות לא נורו לעבר אחד המטוסים, אלא לכיוון האזרחים והחיילים בשדה התעופה.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי לפי חקירה ראשונית, מדובר בפיגוע התאבדות. בתמונות שהתפרסמו ברשתות החברתיות נראו קורבנות ופצועים כתוצאה מהפיצוץ שנלקחו מהמקום, חלקם באמצעות מריצות.

על פי הדיווחים הראשוניים, חלק מהנפגעים כתוצאה מהפיצוץ היו קרוב למקום בו עמדו אנשים בתור לקבלת ויזה, במטרה להימלט מהמדינה. גורמי הגנה בבריטניה אמרו כי הם מודעים לאירוע ובודקים את זהות הנפגעים.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, מדובר שני פיצוצים אירעו מחוץ לשדה התעופה בקאבול. פיצוץ אחד אירע במלון 'בארונס' ואחריו נשמע ירי בנשק קל. מייד לאחר מכן אירע פיצוץ שני ליד שער שדה התעופה.

אפגניסטן פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד