ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הזמין את ביידן לביקור

רה"מ בנט נועד עם נשיא ארה"ב סמוך לשבת: "נוצר קשר אישי"

אחרי חודשים של ציפייה ויממה של דחיה ראש הממשלה נפתלי בנט מסכם בהצלחה את המפגש הראשון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כרה"מ | בפגישה שהתארכה מעל למה שהוקצב מלכתחילה שוחחו השניים על המאבק המשותף מול איראן, על אירועי הימים האחרונים באפגניסטן ועוד

רה"מ בנט נועד עם נשיא ארה"ב סמוך לשבת: "נוצר קשר אישי"
ביידן ובנט בפגישה צילום: דוברות הבית הלבן

לאחר דחייה ביממה, ביום שישי בבוקר שעון ארה"ב וסמוך לכניסת השבת בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לבית הלבן ונועד לפגישה עם נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן לפגישה שהוגדרה כפגישה ידידותית.

תחילה ביקשו בבית הלבן לעכב במעט את הגעתו של ראש הממשלה בעקבות תדריך בוקר שקיים הנשיא ביידן בחדר המצב בו עקב אחר הנעשה באפגניסטן.

בנט הגיע סמוך לשעה 18:00 (שעון ישראל) לבית הלבן והתקבל על ידי יו"ר פרוטוקול, עם הגעתו לחדר הסגלגל, ביקש הנשיא ביידן באופן ספונטני לשנות את מיקום הפגישה לחדר האוכל הפרטי שלו.

ראש הממשלה והנשיא ביידן ישבו על כוס קפה מעבר ל-25 דקות שנקבעו בסדר היום של הבית הלבן, ולאחר מכן קיימו פגישה עם הדרג המדיני של שתי האישים.

בתום המפגש אמרו השניים דברים לתקשורת, הנשיא ביידן אמר: "אני וראש הממשלה נעשינו חברים קרובים. הוא מוביל את הממשלה הכי מגוונת שהייתה בישראל".

ראש הממשלה בנט הודה לנשיא על הדברים ופתח בדברי תנחומים על אירועי יום חמישי בהם נהרגו 14 חיילים אמריקאיים בשדה התעופה קאבול באפגינסטן.

עוד אמר בנט לנשיא: "לאורך עשורים עמדת לצדנו, במיוחד בזמנים קשים. לפני מספר חודשים כשנורו טילים על ערים ישראליות. אלו הזמנים שבהם חברות נבחנת. אנחנו סומכים על תמיכתך. ישראל יודעת שאין לה בת ברית אמינה וטובה יותר בעולם מאשר ארה״ב".

"אני בא לכאן מירושלים בירתינו הנצחית ואני מביא רוח חדשה של רצון טוב, של תקווה, של כנות, של אחדות ושיתוף פעולה, של אנשים עם דעות פוליטיות מאוד שנות, ועדיין כולנו חולקים תשוקה עמוקה לעבוד למען עתיד טוב יותר לישראל", הוסיף ראש הממשלה.

במרכז הפגישה עמד הנושא האירני, ראש הממשלה בנט אמר לנשיא ביידן, "איראן היא היצואנית מספר אחת בעולם של טרור, אי יציבות והפרת זכויות אדם. בזמן שאנחנו יושבים כאן, האיראנים מסובבים את הצנטריפוגות".

"ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא תבקש מאמריקה להגן עלינו, לא נעביר את ביטחוננו למקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו. אך אנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו, ציין".

לאחר הפגישה צייץ הנשיא ביידן בחשבון הטוויטר שלו: "היה לי כבוד לקבל היום את פני ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט לבית הלבן. חיזקנו את השותפות המתמשכת בין שתי מדינותינו והדגשנו את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל".

ראש הממשלה בנט, תדרך את הכתבים לאחר פגישתו עם הנשיא ביידן וציין כי "הייתה פגישה מצוינת, במיוחד בארבע עיניים, והיא הייתה בעיקרה פגישת עבודה. הייתה תחושה כאילו אנחנו מכירים אחד את השני תקופה ארוכה", לדבריו, "מצאתי מנהיג שאוהב את ישראל, יודע בדיוק מה הוא רוצה וקשוב גם לצרכים שלנו".

"ביחס לאיראן", אמר בנט לכתבים, "גם הנשיא ביידן וגם אנחנו נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד, ובדרגי עבודה אנחנו נעבוד בימים, בשבועות ובחודשים הקרובים כדי לפתח את ערוצי שיתוף הפעולה. צריך לומר - אין הרבה זמן, הנושא הוא דחוף ולא סובל דיחוי".

ראש הממשלה סיכם את המפגש עם הנשיא ואמר "נוצר קשר אישי בינינו, ברמה של להרים טלפון אחד לשני כשצריך. הזמנתי את הנשיא לבוא לישראל אחרי שנתגבר על גל הדלתא", כשהוא גם מתייחס לדחייה ואמר כי הנשיא מיד אמר אתמול 'אנחנו מקיימים את הפגישה באופן מלא' ובסוף זה אף התארך. אני מודה להם על ההקשבה ועל המיקוד בעודם בעיצומו של אירוע אמריקני לא פשוט".

נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד