כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
גם באיראן התייחסו

"הבעיה תישאר": התגובות לפגישת בנט-ביידן

לאחר שנדחתה ביממה עקב הפיגוע בקאבול, נשיא ארצות הברית וראש הממשלה קיימו אמש את פגישתם הראשונה - ובאופוזיציה תקפו: "זאת השפלה מראש" | לפיד בירך את שניהם | באיראן התייחסו להצהרותיהם: "איום לא חוקי על מדינה אחרת"

"הבעיה תישאר": התגובות לפגישת בנט-ביידן
ביידן ובנט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

הפסגה בבית הלבן: היום (שבת) במערכת הפוליטית בישראל התייחסו לפגישה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לראש הממשלה נפתלי בנט, שהתקיימה אמש בוושינגטון.

באופוזיציה תקפו בעיקר את אורך הפגישה, ואחד מחברי הקואליציה התייחס לדבריו של בנט, בו כמעט ולא התייחס לסוגיה הפלסטינית וביקר אותו על כך. גם היריבה האיראנית, שהעניין הגרעיני שלה היה עיקר השיח, התייחסה לפגישה וביקרה את דברי שני המנהיגים.

"מברך את ראש הממשלה בנט ואת הנשיא ביידן על פגישת פסגה מוצלחת ומרגשת", מסר ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. "הידידות בין העמים מבוססת גם על הקשרים האישיים הטובים בין המנהיגים".

"ביקורו המוצלח של ראש הממשלה תרם לביטחון ישראל, לעתידה ולעוצמתה המדינית", הוסיף לפיד, שלא היה נוכח בפסגה ותפקד כראש הממשלה בישראל.

חבר הכנסת אופיר אקוניס מ'הליכוד' אמר ב'כאן חדשות': "כשמנהיג המדינה מקבל 25 דקות לפגישה עם ביידן - זאת השפלה מראש. ביקורו של בנט היה כישלון נוראי. נתניהו היה מתקבל טוב יותר בבית הלבן".

"שני העקרונות העיקריים שהנחו את נתניהו במדיניות החוץ שלו הן חרחור מלחמה ואלרמיזם לגבי איראן, ודחיקת הסוגיה הפלסטינית לשולי השיח. ‏ביקורו הראשון של בנט בארה״ב מוכיח שאלו שני העקרונות שמנחים גם את ממשלת ״השינוי״ בחסות מרצ ורע״ם", הוסיפה חה"כ עאידה תומא-סלימאן מ'הרשימה המשותפת'.

"גם אם ממש נתאמץ לעצום את העיניים לא נוכל להעלים את הכיבוש והסכסוך", תקף חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ', החבר בקואליציה. "בעת הפגישה בין ביידן לבנט מת מפצעיו ילד פלסטיני בן 12 ונאבק על חייו החייל בראל חדריה שמואלי. הבעיה כאן ותישאר כאן עד שנסכים לפתרון שתי המדינות".

גם באיראן התייחסו לפגישה, כשעלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, צייץ הבוקר (שבת) בטוויטר כי זכותה של אירן להגיב. הבכיר הוסיף כי האיום של בנט וביידן "לא חוקי" ואף איים בחזרה, "הפגישה הראשונה בין בנט לבין ביידן והדגש על שימוש ב'אפשרויות אחרות' נגד אירן, תוך היותו איום בלתי חוקי על מדינה אחרת, מבסס את זכותה של אירן לתגובה הדדית לאפשרויות זמינות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. את הציוץ כתב שמחאני ב-3 שפות שונות – בערבית, בעברית ובאנגלית, וסיים עם ה"האשטאג" #התנגדות_פעילה.

ג'ו ביידן נפתלי בנט ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד