י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יריקות, מכות וצלבי קרס

תקיפת סטודנטים בארה"ב • סקר מטריד ומזעזע

כמחצית מהסטודנטים היהודים אומרים שהם או מישהו שהם מכירים היו מטרה להתקפות אנטישמיות, כולל יריקות, מכות, ריסוס צלבי קרס בחדר המעונות. כך עולה מסקר חדש ומזעזע

תקיפת סטודנטים בארה"ב • סקר מטריד ומזעזע
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: unsplash

מעל 40% מהתלמידים היהודים אומרים שהם או מישהו שהם מכירים היו מאוימים פיזית, בשל היותם יהודים, כך עולה מסקר חדש. המשיבים בסקר תיארו כי התקיפות והאיומים התאפיינו ביריקות, קללות, מכות ובצלבי קרס בדלתות חדר מעונות של סטודנטים יהודים, וכן נשיא ארגון סטודנטים שאמר לסטודנט יהודי "כל הגברים היהודים דומים ומכוערים".

הסקר נערך בקרב 509 סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות בארה"ב על ידי הארגון Alums for Fairness Campus (ACF).

על פי ה'דיילי מייל' שפרסם את הסקר, 95% אחוזים מכלל הסטודנטים היהודים שענו על הסקר חשו שאנטישמיות היא בעיה בקמפוסים שלהם. כמעט 44% מהסטודנטים היהודים אמרו שהם היו למטרה של הערות אנטישמיות פוגעניות או מאיימות או שהכירו מישהו שסבל מאנטישמיות.

הסקר נערך באינטרנט בין ה-25 במרץ ל-14 ביוני השנה. השתתפו בו 509 משיבים אמריקאים בגילאי 18-29 המזהים את עצמם כסטודנטים יהודים.

על פי הסקר, 69% מהתלמידים והסטודנטים אמרו שהם נמנעו מללכת למקומות, או לאירועים מכיוון שהם יהודים, ו-62% מהתלמידים טענו כי היו יעד לאירוע אנטישמי אך לא דיווחו על כך. אבי גורדון, מנכ"ל ACF, אמר ל'דיילי מייל' שהוא עצוב אך לא הופתע מתוצאות הסקר שלהם. "זה מטריד, זה בלתי מתקבל על הדעת, וזה מראה עד כמה חשובה העבודה שלנו, לגרום למנהלי האוניברסיטאות להבין שזה נושא שצריך להתייחס אליו ברצינות".

למרות חלקם הגדול של הסטודנטים שחווים אנטישמיות בקמפוס, 80% אמרו שהם תמיד או בדרך כלל מרגישים בטוחים להזדהות כיהודים בקמפוס, בעוד ש-20% אמרו שהם עושים זאת לעתים רחוקות או לעולם לא מזדהים כיהודים.

סטונדטים אפליית יהודים הסתה נגד יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד