כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כרטיס מציל חיים

הבריחה מאפגניסטן: כך הצליח החתן לעבוד על הטאליבן

צעיר גרמני שהגיע לאפגניסטן לחלץ את ארוסתו רגע לפני שהשמים נסגרו, נתקל במחסומים אותם איישו לוחמי טליבאן | מה הראה להם האיש וכיצד הצליח להימלט ברקע הזוועות בשדה התעופה | הסיפור המלא 

הבריחה מאפגניסטן: כך הצליח החתן לעבוד על הטאליבן
אסיב והפנקס שהציל אותו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

אסיב מאלצדה, בן 33, גר בגרמניה מאז היה בן עשר, הוא הגיע לקאבול בתחילת אוגוסט כדי להוציא את ארוסתו האפגנית. הוא ניסה לקבל בשבילה אשרת כניסה לגרמניה באפגניסטן, אך לא הצליח.

הקרב על הויזה הפך למלחיץ, ורק ביום רביעי האחרון הארוסה קיבלה ויזה לגרמניה. אבל כעת נוצרה בעיה נוספת, הם היו צריכים להגיע לשדה התעופה של קאבול, שהיה מוקף בטאליבן. ושם אישרו רק לזרים לעבור.

ארוסתו הייתה מאחור ברכב מכוסה לגמרי בכדי לא להתגרות בטאליבן. כאמור בגלל המחסומים של הטאליבן, אסיב לא היה יכול להגיע לשדה התעופה, אך הוא ניצל את העובדה שלא כולם יודעים באפגניסטן לקרוא ולכתוב, ובוודאי אין להם מושג איך נראה דרכון דיפלומטי, אסיב הראה ללוחמי הטאליבן את פנקס המפלגה הגרמנית בה הוא חבר והם חשבו שזה דרכון דיפלומטי.

בני הזוג עברו בהצלחה שני מחסומים, אך בשלישי האחרון והקריטי. החמושים סירבו לשחררם. במחסום ביקשו מהם הטאליבן לצאת מהמונית. השניים היו מרחק קצר לפני היעד שלהם, לא רחוקים משדה התעופה, שם כבר חיכו להם חיילים. וחשש כבד מילא את ליבם, האם ההצלה תשתבש ברגע האחרון?.

אסיב והפנקס שהציל אותו. (מתוך הפייסבוק שלו).

אך תגובתו של מאלצדה הייתה טבעית. "אמרתי שאני דיפלומט גרמני" סיפר לתקשורת הגרמנית. כדי להדגיש את מעמדו הדיפלומטי, הוא שלף מולם את פנקס המפלגה SPD האדום של מפלגת הסוציאל דמוקרטית הגרמנית. "כולם אנאלפבתים, הם מפורסמים בכך. הראיתי להם את ספר המפלגה והם הבינו שזה דרכון דיפלומטי. על סמך זה, עברנו את המחסום", אמר מאלצדה.

הוא סיפר כי "הטאליבן הסתכל רק בקצרה בפנקס האדום של ה-SPD, הם טרקו את הדלת ופשוט אמרו לנו להמשיך, היו לי התכווצויות בכל הגוף, רעדתי, בכיתי, נהג המונית שאל אותי 'מה אמרת לו? מה קרה עכשיו?' ואפילו לא יכולתי לענות לו על מה שקרה".

אסיב מאלצדה וארוסתו מהריה, טסו ביום רביעי לטשקנט - אוזבקיסטן באחד ממטוסי הפינוי. מלצדה וארוסתו עדיין התמודדו עם הגרוע ביותר. בדרך למטוס נאלצו השניים לעבור ליד אנשים רבים. "היינו צריכים גם לדרוס אנשים מתים, ילדים ששכבו על הקרקע, הם התמוטטו, אולי אפילו מתים, לא היה זמן להסתכל מקרוב".

טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד