כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מחדל אפגניסטן

הקצין הבכיר ביקר את הממשל האמריקני ופוטר מתפקידו

מפקד בכיר בחיל הנחתים האמריקני טוען כי פוטר מתפקידו ביום שישי האחרון לאחר שפרסם סרטון שבו דרש "דין וחשבון" מצד ההנהגה האמריקנית בגין הכישלונות באפגניסטן

הקצין הבכיר ביקר את הממשל האמריקני ופוטר מתפקידו
סטיוארט שלר צילום: פייסבוק

 

סרטון שפרסם מפקד בכיר בחיל הנחתים האמריקני, הקצין סטיוארט שלר, ביום חמישי האחרון בפייסבוק באורך ארבע דקות ו-45 שניות, הפך לוויראלי ועורר סערה. הוא הופיע במדים בעקבות פיגועי ההתאבדות בשדה התעופה בקאבול, בו נהרגו 13 אמריקאים ולפחות 169 אפגנים.

"אנשים נסערים כי המנהיגים הבכירים שלהם אכזבו אותם, ואף אחד מהם לא מקבל אחריות או אומר שפישלנו עם זה" אמר. "אני לא אומר שאנחנו חייבים להיות באפגניסטן לנצח", הוסיף שלר, "אבל אני אומר: האם מישהו אמר שזה רעיון גרוע לפנות את שדה התעופה בגארם בסיס אווירי אסטרטגי, לפני שאנחנו מפנים את כולם? מישהו עשה את זה? וכשלא חשבתם לעשות זאת, מישהו הרים את ידו ואמר פישלנו עם זה לגמרי?".

הקצין בוידאו המדובר.

הסרטון שהפך לוויראלי, היה ביטוי צבאי נדיר לחוסר שביעות רצון מצד קצין פעיל ברשתות החברתיות. הוא שותף בפייסבוק יותר מ-50 אלף פעם. שלר אמר כי הוא לא ידבר עם כלי תקשורת עד שיצא רשמית מהחיל. בסרטון שלו ביום חמישי, אמר שלר כי הוא מכיר אישית את אחד מהחיילים האמריקאים שנהרגו בפיגוע ביום חמישי.

דובר חיל הנחתים הודיע ביום שישי כי שלר פוטר "בשל אובדן אמון וביטחון ביכולת הפיקוד שלו".

צבא ארה''ב אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד