י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גודל המחדל הולך ומתרחב

לטליבאן גישה לנשק אמריקאי מתקדם בשווי 85 מיליארד דולר

"אם הטאליבן ישתמשו בנשק הזה או בכל ציוד צבאי כדי לפגוע, לפצוע או להרוג אמריקאי, ולא משנה באיזה זמן, הדם הוא על ידיו של ג'ו ביידן" כך אמר חבר קונגרס רפובליקני שמנה את הציוד הצבאי שהותיר צבא ארה"ב באפגניסטן ואשר נתפס בידי הטאליבן

לטליבאן גישה לנשק אמריקאי מתקדם בשווי 85 מיליארד דולר
אילוסטרציה צילום: unsplash

חבר הקונגרס הרפובליקני, ג'ים בנקס, טוען כי לטאליבן יש גישה לציוד צבאי אמריקאי בשווי 85 מיליארד דולר. את הדברים הציג בנאום שנשא בסוף השבוע בוושינגטון.

ג'ים בנקס, איש חיל הים לשעבר, אמר כי הציוד הצבאי שנותר מאחור, כולל 75,000 כלי רכב, 200 מטוסים ומסוקים, ו-600,000 נשקים קלים וכבדים יותר. ,לטאליבן יש כיום יותר מסוקים מאשר 85% מהעולם", אמר חבר הקונגרס המודאג והאשים: "אם הטאליבן ישתמשו בנשק הזה או בכל ציוד צבאי כדי לפגוע, לפצוע או להרוג אמריקאי, ולא משנה באיזה זמן, הדם הוא על ידיו של ג'ו ביידן".

חבר הקונגרס הרפובליקאי אמר כי הוא יודע כמה כלי נשק נותרו מאחור באפגניסטן כיוון שעבד כקצין מכירות צבאי זר - עבודה שכללה רכישת נשק מטעם ארה"ב ומסירתם לכוחות האפגנים. בנקס המשיך והביע דאגה: "בלתי נתפס לי ולכל כך הרבה אחרים, לטאליבן יש כיום מכשירים ביומטריים, סריקות עיניים ומידע ביוגרפי של כל האפגנים שעזרו לנו והיו לצידנו ב-20 השנים האחרונות".

"לממשל הזה אין שום תכנית להחזיר את הנשק הזה. אין שום תוכנית לתת דין וחשבון על כל הציוד". עוד אמר, "זה כל כך כואב לי, ולחיילים משוחררים אפגנים ששירתו יחד לסייע לאפגניסטן. כעת אנו יודעים כי בשל רשלנות הממשל האמריקאי הזה, לטאליבן יש גישה לציוד צבאי אמריקאי בשווי של למעלה מ-85 מיליארד דולר".

בנקס טען עוד כי בנוסף לנשק עצמו, יש להם גם משקפי ראיית לילה, שריון גוף, וציוד רפואי.

יצוין כי גם בריטניה הותירה אחריה ציוד צבאי, אבל הרבה פחות בכמות, ולא ציוד עוצמתי כמו שהשאירו האמריקאים, מזכיר ההגנה הבריטי בן וואלאס, לא התעלם מכך והסביר כי הצבא הבריטי העדיף לחלץ כמה שיותר בני אדם על חשבון הטסת ציוד צבאי.

טאליבן הנסיגה מאפגניסטן נשק קטלני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד