כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מזימה ציונית"

האיראנים מאשימים את ישראל בפברוק הקלטות

ארגון אופוזיציה איראני הצליח לחדור לתוך שרתי המחשבים של כלא 'אווין' הידוע לשמצה באיראן ולפרסם תיעודים מחרידים של התעללות באסירים פוליטיים | בימים האחרונים מתגברות הקריאות מצד פוליטיקאים ונאמני המשטר המאשימים את ישראל בפרסום התיעודים

האיראנים מאשימים את ישראל בפברוק הקלטות
הכלא האיראני צילום: מתוך הסרטון

חסן נורוזי, סגן יו"ר ועדת המשפט של הפרלמנט האיראני, היה הראשון שהכחיש כבר בשבת, את האותנטיות של צילומי ההתעללות שהודלפו מבתי כלא, אחריו הצטרפו עוד כמה פוליטיקאים איראנים. הם טענו כי אין כל עינויים בבתי הכלא האיראניים. "הסרטונים נרקמו על ידי ציונים כדי להסיט את תשומת ליבו של הציבור האיראני מהתבוסה המחפירה של ארצות הברית והציונים מהטליבאן באפגניסטן".

בהתייחסו לסרטוני ההתעללות שהדילפו האקרים בימים האחרונים, מוחמד מוסאדג' בכיר במערכת המשפט האיראנית, טען ביום ראשון האחרון כי חלק מהתיעודים מכלא אווין בטהרן זויפו והרשות השופטת והמפקחת על כל בתי הכלא, לא אשמה בכלום.

"הם נלקחו ממקומות אחרים מלבד בתי כלא, לא כולם אבל חלקם, ואין להם שום קשר עם מערכת המשפט", אמר מוסאדג', הוא גם אמר כי השופט העליון גולם-חוסיין מוחסני, הורה לתובע הכללי, מוחמד מונטאזרי, לחקור את המקרה של סרטוני ההתעללות.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ארגון אופוזיציה איראני הצליח לחדור לתוך שרתי המחשבים של כלא 'אווין' הידוע לשמצה, שבו מוחזקים בעיקר אסירים פוליטיים החשודים בהתנגדות למשטר האייתוללות, ולגנוב כמויות אדירות של חומרים מצולמים שצולמו על ידי מצלמות האבטחה המותקנות בתוך המתקן ומחוצה לו. בין היתר נראים סוהרים כשהם מכים אסירים באכזריות רבה, אסירים שסובלים מחרפת רעב ומוחזקים בתנאים לא אנושיים, וכן מקרים ספציפיים של התעללות קשה באסירים.

באחד התיעודים שצילומים מתוכם פורסמו בתקשורת נראה אסיר יושב על כסא במגרש חניה, הסוהרים בועטים בו ומפילים אותו וגוררים אותו על הקרקע אל אחד מתאי הכליאה במתקן. האסיר נראה כחוש וניכר עליו שהוא סובל מרעב כבר תקופה ממושכת. באחד השלבים של גרירתו במסדרונות הכלא נראה איש דת העובד במקום חולף על פני האסיר והסוהרים הגוררים אותו, ואינו מתעכב כדי להורות להם להפסיק את הפעולה האכזרית.

עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד