כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בצל הביקורת והמחאות

נשיא ברזיל בולסונארו: "רואה שלוש אפשרויות - כלא, מוות או ניצחון"

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, יתמודד בשנה הבאה שוב על תפקיד הנשיאות בברזיל | לדבריו קיימות 3 אפשרויות, להיהרג, להיעצר או לנצח | בינתיים, המחאות במדינה מתרחבות, בעיקר ברקע הניהול הכושל בכל הקשור לנגיף 

נשיא ברזיל בולסונארו: "רואה שלוש אפשרויות - כלא, מוות או ניצחון"
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו צילום: רויטרס

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, המתמודד עם פופולריות צונחת וביקורת על הונאות הצבעה בלתי מבוססות, אומר שהוא רואה שלוש חלופות לעתידו: "כלא, מוות או זכייה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה".

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, שמתכוון לנצח שוב בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה, התייחס לעתידו ואמר: "יש לי שלוש חלופות, להיעצר, להיהרג או לנצח", בולסונארו אמר את הדברים בפגישה עם מנהיגים אוונגליסטים בשבת. הוא הוסיף כי האפשרות הראשונה אינה באה בחשבון: "אף אדם על פני כדור הארץ לא יאיים עלי".

בולסונארו הטיל ספק במערכת ההצבעה האלקטרונית של ברזיל במשך מספר שבועות, ומבקריו השוו את התנהלותו לקמפיין המוקדם שהוביל דונלד טראמפ ואשר נועד להטיל ספקות בתוצאות הבחירות לנשיאות 2022. בולסונארו אמר כי הוא רוצה שההצבעה בבחירות תתרחש באמצעות פתקים כמקובל ברוב מדינות העולם. לטענתו הצבעות אלקטרוניות חשופות להונאה, טענה שנדחתה על ידי שופטים ברזילאים מובילים ומומחים אחרים.

מנהיג הימין בולסונארו ראה את הפופולריות שלו יורדת לאחר חודשים של ביקורת נרחבת ומחאות על התנהלות ממשלתו במגיפת הקורונה. כמעט 580,000 אנשים מתו כתוצאה מנגיף הקורונה במדינה בדרום אמריקה מאז שהתחיל המשבר, עם מעל 20.7 מיליון נדבקים על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ברזיל עם 200 מיליון אזרחים.

בולסונארו עומד בפני בדיקה של ועדת הסנאט לגבי מדיניות ניהול המגיפה, אנשי משרד הבריאות הסתבכו לאחר שהופיעו אי סדרים בחוזים לרכישת מנות חיסון נגד קורונה מהודו. הוא הואשם גם בשחיתות, טענה שהוא דוחה בתוקף.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הצבעה בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד