י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לשמוע אל התפילה

צפו: הסליחות הראשונות פתחו את אירועי החגים במולדובה

אחרי הכנות וסידורים קדחתניים לחודש החגים, פתחה הקהילה היהודית במולדובה את ימי הרחמים בתפילת סליחות מרוממת ומרגשת בראשות הרב הראשי של הקהילה היהודית שאף עבר לפני התיבה במהלך התפילה

צפו: הסליחות הראשונות פתחו את אירועי החגים במולדובה
סליחות ראשונות בקישינב צילום: באדיבות המצלם

עבור זקני הקהילה היהודית של קישינב מולדובה, תפילת הסליחות הראשונות במוצאי שבת הזכירו קולות נשכחים מן הילדות. תחת השלטון הקומוניסטי, תפילות מרגשות מעין זאת שהתקיימה אתמול בבית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית בעיר הבירה של מולדובה, היו אירועים נדירים שהתקיימו במחתרת ובסודיות גמורה.

בשנים האחרונות, עוברת הקהילה של המדינה המזרח אירופאית מהפכה יהודית של ממש, וחזרה של רבים מחברי הקהילה למסורת ישראל בגאווה גלויה וללא חשש. את התעוררות היהדות במולדובה כולה ובקישינב פרט, מוביל רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שלא חוסך מהונו על מנת לאפשר קיום חיים יהודיים מלאים במדינה הקומוניסטית לשער.

אמש, בשעות שלאחר חצות התאספו רבים מחברי הקהילה לאמירת סליחות בפרהסיה וללא חשש, תחת הובלתו של בעל התפילה רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, שריגש את המתפללים בסליחות בנוסח העתיק שחודר כל לב יהודי.

אירוע הסליחות בבית הכנסת, מסמן לחברי הקהילה היהודית את תחילתו של חודש החגים, וסיומה של תקופת ההיערכות שכוללת התארגנות חובקת עולם ומשלוחי מזון ובשר מהודרים לכל תקופת החגים. לצד ההשתדלות של הרב זלצמן לכל צרכי המזון של הקהילה, הוא פעל מול הרשויות והגורמים הרלוונטיים לאשר הכנסה של עשרות סטים מהודרים של ארבעת המינים שיחולקו לחברי הקהילה לקראת חג הסוכות.

קישינב מולדובה סליחות ראשונות הרב פנחס זלצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד