י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגד רצון הטאליבן

הנשיא ביידן יוציא את כל הצוות הדיפלומטי האמריקאי מאפגניסטן

למרות שהטאליבן רוצה נציגות אמריקאית באפגניסטן, ארה"ב תוציא את כל הסגל הדיפלומטי מהמדינה, מכיוון שהקשרים העתידיים עם הטליבאן עדיין לא ברורים

הנשיא ביידן יוציא את כל הצוות הדיפלומטי האמריקאי מאפגניסטן
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

למרות רצון הטליבאן והאפגנים, הנשיא ביידן מתכנן להוציא את השגריר האמריקני וכל הצוות הדיפלומטי באפגניסטן עד יום שלישי, ולא ברור מתי או אם בכלל הם עשויים לחזור למדינה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

למרות התעניינות הטליבאן לשמור על נציגות דיפלומטית אמריקאית בקאבול, ממשל ביידן לא קיבל החלטה סופית כיצד זה יתבצע אם בכלל. ביום שישי אמר דובר משרד החוץ, נד פרייס, כי ממשל ביידן "דן באופן פעיל בבקשה של הטליבאן עם בעלי ברית ושותפים אמריקאים באזור, אך ארצות הברית טרם סיכמה עם הטליבאן באיזו צורה עשויה להיות נציגות דיפלומטית".

היעדר נציגות דיפלומטית של ארצות הברית בקאבול, עלול למנוע מממשל ביידן לקיים את ההבטחות האחרונות שלמרות שהצבא האמריקני עוזב את המדינה עד ביום שלישי, ארצות הברית תמשיך לסייע לאמריקאים ולאפגנים שרוצים לעזוב אחרי שהחיילים יעזבו.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי ממשל ביידן יצטרך גם להחליט אם להכיר רשמית בממשלת הטליבאן, החלטה שגם היא עשויה להימשך זמן מסוים ועשויה להיות גורם חשוב בכל החלטה לגבי החזרת נציגות דיפלומטית.

"אנו מפתחים תוכניות מפורטות כיצד נוכל להמשיך לספק תמיכה קונסולרית ולהקל על יציאות למי שרוצה לעזוב אחרי 31 באוגוסט", אמר גורם בכיר במשרד החוץ ל'וושינגטון פוסט' כשנשאל כיצד ארצות הברית תוכל לסייע לאלה שנותרו.

על פי ההערכות, כ-350 אמריקאים עדיין נמצאים באפגניסטן, ומעוניינים לצאת משם. בנוסף ישנם אמריקאים נוספים, אך לא ברור אם בכלל מעוניינים לצאת מאפגניסטן.

וויליאם טיילור, בכיר בצבא ארה"ב אמר כי כ-117 אלף איש, רובם המכריע אפגנים, הוטסו משדה התעופה מאז החל פעולת הפינוי ב-14 באוגוסט. אולם עבור אלפי אפגנים אחרים שחוששים לחזור לחיים תחת שלטון הטליבאן המדכא, כולל רבים שסיפקו סיוע לצבא האמריקאי, סיוע דיפלומטי, או ממשלתי, הסיכויים לעזוב את קאבול לפני סוף החודש קלושים.

עוד דווח, כי הצבא החל לאסוף ציוד בטיסות, והשאיר פחות מקום לאנשים לעלות. מרבית השערים לשדה התעופה נסגרו לאחר פיגועי ההתאבדות ביום חמישי על ידי דאעש, אשר הביאו למותם של 13 אנשי שירות אמריקאים ולמעלה מ-170 אחרים, רובם אפגנים וחלקם טאליבנים.

ג'ו ביידן שגרירות ארה''ב טאליבן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד