כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חתימה על הקרח?

הטאליבן הסכים לאפשר לאפגנים לעזוב על פי הצהרה בינלאומית

בהודעה משותפת לארה"ב, בריטניה ועוד מדינות, נמסר כי הטליבאן יאפשר לכלל האזרחים הזרים ולמקומיים המחזיקים באישורי נסיעה, לעזוב את המדינה | בבריטניה מתמודדת הממשלה עם ביקורת רחבה על חוסר התייחסות לאזרחים אפגנים המבקשים להימלט

הטאליבן הסכים לאפשר לאפגנים לעזוב על פי הצהרה בינלאומית
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

הטאליבן יאפשר לכל האזרחים הזרים ולאזרחי אפגניסטן שמחזיקים אישור נסיעה ממדינה אחרת לעזוב את אפגניסטן, כך לפי הודעה משותפת שפרסמה בריטניה, ארצות הברית ומדינות אחרות.

"קיבלנו מהטאליבן הבטחות כי כל אזרח חוץ וכל אזרח אפגני בעל אישור נסיעה ממדינותינו, יורשה להמשיך בצורה בטוחה ומסודרת לנקודות המוצא והנסיעות מחוץ למדינה", נמסר בהודעה. בהודעה נכתב כי המדינות, שכללו גם את אוסטרליה, יפן, צרפת, ספרד ועוד רבות אחרות, ימשיכו להוציא מסמכי נסיעה לאפגנים שמיועדים לכך.

הפרסום על כך מגיע לאחר שממשלת בריטניה מתמודדת עם ביקורת לאחר שהסתיימה הנסיגה המזורזת מאפגניסטן והותירה מאחור מאות אפגנים שנמצאים בסכנה כי עבדו עם בריטניה. לטענת פעילים חברתיים, חשבון דואר אלקטרוני רשמי שהוקם על ידי משרד החוץ לקבל בקשות הגירה מאפגנים שעבדו עם בריטניה, לא התייחס להודעות, לטענתם כ-5,000 מיילים לא נפתחו. "הם לא יכולים לדעת (כמה אנשים נותרו מאחור) כי הם אפילו לא קראו את הודעות האימייל" נמסר. ממשרד החוץ הבריטי נמסר כי הצוותים עבדו 24/7 "כדי לאתר הודעות אימייל ושיחות נכנסות".

הטאליבן אמנם התחייב לאפשר לאפגנים לעזוב את אפגניסטן לאחר המועד האחרון לנסיגת כוחות נאט"ו, ולאחר מכן לא סביר שלארה"ב יהיו דיפלומטים במדינה שיעזרו לאפגנים בסיכון, הם יהיו נתונים לחסדי הטאליבנים.

טאליבן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד