י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגישת אבו מאזן-גנץ

גורם בסביבת בנט מבהיר: "אין תהליך מדיני מול הפלסטינים - וגם לא יהיה"

הביקורת מימין נגד הממשלה, בשל פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית, הובילה את סביבתו של ראש הממשלה להבהיר שלא מתקיים משא ומתן בין הצדדים | "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה", אמר הגורם בסביבתו של ראש הממשלה בנט

גורם בסביבת בנט מבהיר: "אין תהליך מדיני מול הפלסטינים - וגם לא יהיה"
בנט וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם  בסביבתו של ראש הממשלה נפתלי בנט הבהיר הבוקר (שני) כי לא מתנהל משא ומתן מדיני מול הפלסטינים, זאת ברקע פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית הלילה ברמאללה. 

הגורם הוסיף כי "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה". כפי שדווח מוקדם יותר, יו"ר הרשות אבו מאזן אירח הלילה (בין ראשון לשני) את שר הביטחון בני גנץ לפגישה מדינית שהתקיימה בעיר רמאללה, בירת הרשות. מדובר בפגישה ראשונה מזה שנים ארוכות בין שני בכירים ישראלים.

"מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית", אמר הגורם בסביבתו של ראש הממשלה והוסיף: "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

הפעם האחרונה שהתקיימה פגישה דומה, הייתה בשנת 2013, אז נפגש נשיא המדינה דאז שמעון פרס עם יו"ר הרשות הפלסטינית לפגישת צד. קודם לכן, בפעם האחרונה נרשמה פגישה דומה בשנת 2010. מאז קיים נתק כמעט מוחלט בין ישראל לרשות, פרט לתיאום הביטחוני המהווה אינטרס לשני הצדדים.

הפגישה מגיעה ברקע ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן, שלפי הערכות עסק בין היתר בסוגיה הפלסטינית. ראש הממשלה אף עודכן מראש בפגישה בין גנץ לאבו מאזן והיה מעורב בתוכנה.

מלשכתו של הביטחון נמסר כי בפגישת גנץ הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, דנו השניים בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים.

גנץ אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית". בנוסף, דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביהודה ושומרון ובעזה, כך נמסר מלשכתו של גנץ.

בסיום הפגישה, השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו. בפגישה לקחו חלק מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים חסיין א-שייח וראש המודכ"ל מאג'ד פארג'. בתום הפגישה המקצועית נועדו גנץ ואבו מאזן ב-4 עיניים.

בני גנץ אבו מאזן בנט תהליך מדיני משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד