י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שירבו זכויותינו

"היא הייתה קרובה להתמוטטות עצבים": כך יעל מימשה את זכויותיה

בשנים האחרונות מרבים לדבר על מימוש זכויות רפואיות, אבל מה זה בכלל? ומדוע זה שווה הרבה מאוד כסף למי שמגיע לו? אסתי להב, "מנהלת חברת לרווחה"- מימוש זכויות רפואיות', מעניקה הצצה מהצד לסיפורה של יעל - ראש צוות מכירות שקיבלה את מה שמגיע לה • שווה קריאה

"היא הייתה קרובה להתמוטטות עצבים": כך יעל מימשה את זכויותיה
סיוע נפשי צילום: שאטרסטוק

משנה לשנה, ככל שיותר אנשים נחשפים לזכויות הרפואיות והסוציאליות שמגיעות להם, הולך וגדל מספר התביעות שמוגשות לביטוח הלאומי, לחברות הביטוח ולרשויות המס. בד בבד קמו חברות שונות שנועדו לסייע לסובלים מבעיה רפואית בהתמודדותם מול הגופים הגדולים. אפילו הביטוח הלאומי בעצמו הוציא למכרז שירות שנועד "לעזור" לאלה שרוצים לתבוע אותו.

אז מה הסיפור של מימוש זכויות ועד כמה גדול הסיכוי שהוא שווה לכם הרבה כסף? את השאלה הזו ביקשנו לברר אצל אסתי להב מנהלת חברת 'לרווחה - מימוש זכויות רפואיות'.

"במקום לענות תשובה כללית, אספר סיפור ממנו אפשר ללמוד עד כמה חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון, לפני שמגישים תביעה לביטוח הלאומי ולכלל חברות הביטוח.

"הסיפור הזה הוא של יעל - ראש צוות בחברה גדולה, שלא עלינו, חלתה במחלה נפשית. מסיבות של חיסיון אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל הייתה לה התמודדות מאוד קשה. היא פנתה לביטוח הלאומי והגישה תביעה לקצבת נכות כללית. הם דחו את התביעה בטענה שמצבה הנפשי אינו משפיע על יכולתה לעבוד. גם הסביבה שלה לא תמכה בצעד הזה, בטענה שאין שום סיבה שהיא תסומן כמישהי עם בעיה נפשית.

"כשהיא באה אליי הבנתי שיעל פשוט סובלת. כלפי חוץ היה נראה שהיא מנצחת את המחלה, אך לאמיתו של דבר, המחלה גזלה ממנה כוחות גוף ונפש, אכלה אותה מבפנים וריסקה אותה, היא הייתה קרובה להתמוטטות עצבים.

"בנינו לה את התיק הרפואי מחדש: הפננו אותה לרופאים הנכונים כדי לקבל את המסמכים הרלוונטיים, והיא קיבלה הדרכה מקצועית ממומחי החברה לגבי האופן שבו עליה להתייצב מול הוועדה רפואית של הביטוח הלאומי. כך הצלחנו לשכנע את רופאי הביטוח הלאומי בזכאותה לקצבה.

היום בו הודעתי ליעל שהתביעה אושרה היה יום של חג עבורי. הרגשתי שהצלתי את החיים של האישה הזאת, ושל המשפחה שלה. הקצבה החודשית אפשרה לה לרדת לחצי משרה, ולפנות זמן ואנרגיה להתמודדות שדורשת ממנה המחלה".

מה צריך לחפש מי שרוצה לממש את הזכויות שלו ולמה בכלל צריכים "מתווכים"?

"אנחנו לא מתווכים. ממש לא! אנחנו מייעצים ללקוח שלנו כיצד עליו להגיש את הבקשה ומה עליו לעשות מההיבט המקצועי כדי שגלגלי הבירוקרטיה לא ידרסו אותו, והתביעה שלו לא תידחה. הטיפול שלנו הוא אישי וצמוד והוא הרבה יותר מסתם שירות טכני. אנחנו מעורבים בכל מקרה, ומאמינים בזכאותם של הלקוחות שלנו לקצבה. כשאנחנו רואים אדם שמתמודד עם מחלה, והוא מוגבל בתפקוד שלו, נעשה הכל כדי שיקבל את הזכויות שלו. אני לא יודעת איך זה אצל אחרים. אני יודעת איך זה אצלנו ב'לרווחה'. אצלנו לוקחים כל תיק אישית, עם מעורבות רגשית. אכפת לנו.

ומכאן גם תשובה לשאלה מה צריך לחפש כשרוצים לממש את הזכויות. צריכים לחפש חברה עם אנשי מקצוע שאכפת להם באמת מהאדם העומד מולם".

לחצו כאן למימוש זכויותכם>>>

מה המומחיות הייחודית שלכם, כלומר של 'לרווחה'?

"כל תחומי הזכויות הרפואיות, בדגש גדול מאוד על כל מנעד בעיות הנפש, שאצלנו במגזר היו מסתירים פעם ומתביישים. היום אנשים מבינים שהם לא צריכים להתייסר ולסבול ולא לקבל את הזכויות שמגיעות להם. מעבר להתמחות בתחום הזה והעובדה שהצוות חרדי ומבין את כל הניואנסים והרגישויות של הלקוח החרדי, יש לנו יתרון עצום שבא לידי ביטוי בטיפול מאוד אישי ופרטני בכל אחד. במכתבי תודה זכינו לא אחת להגדרה 'בוטיק למימוש זכויות'. מה צריך יותר מזה?".

רוצים לממש את הזכויות שמגיעות לכם מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח ורשויות המס? לחצו כאן עכשיו

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם>>

ביטוח לאומי זכויות רפואיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד