י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא תתבצע אכיפה

קרוב לרבע מיליון תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים

שנת הלימודים החדשה כבר כאן בעוד יומיים אך מאות אלפי תלמידים, מורים ואנשי צוות ייאלצו להישאר בבידוד בביתם |  בנוסף, כיתות ח-י"ב שבהן יש פחות מ-70% מחוסנים בערים אדומות יפתחו את שנת הלימודים באופן מקוון מהבית

קרוב לרבע מיליון תלמידים לא יפתחו את שנת הלימודים
ילדים בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

מחרתיים צפויה להיפתח שנת הלימודים החדשה, אולם תלמידים ומורים רבים ייאלצו להישאר בביתם, לאחר שאתמול התברר כי 124,412 תלמידים ו-6,560 אנשי צוות נמצאים בבידוד. מבין אלה 34,005 ו-2,195 (בהתאמה) הם חולים מאומתים.

אותם תלמידים ומורים אינם היחידים במערכת החינוך שיישארו בבית ב-1 בספטמבר במסגרת המתווה "מגן לחינוך" גם כיתות ח-י"ב שבהן יש פחות מ-70% מחוסנים בערים אדומות יפתחו את שנת הלימודים באופן מקוון מהבית. למעשה, רק כיתות בעלות שיעור חיסון העולה על 70% ילמדו בבתי הספר. כך מדווח הבוקר אליאב בטיטו ב'מעריב'.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש העריך אתמול בראיון ברדיו 103 כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ביום רביעי. הוא הוסיף כי "כרגע לא קיים אמצעי אכיפה משפטי נגד מורים לא מחוסנים שלא יהיו מוכנים להיבדק. אי אפשר לומר שהם לא ייכנסו לבית הספר, אבל זה בעבודה. להבנתי יש תמיכה משפטית שלא להחזיר מורה לא מחוסן שמסרב להיבדק. לדעתי האישית, מורה שלא מוכן להיבדק, שיישב בבית ולא יקבל שכר".

אש אמר כי לא תימנע כניסה לבתי הספר של תלמידים שלא יהיו מוכנים להיבדק עקב חוק חינוך חובה. הוא הדגיש כי לדעתו ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים מוצדקת משום ש"מערכת החינוך היא הדבר האחרון שצריך להיסגר. לא ייתכן שכל המשק פתוח אבל הלימודים לא ייפתחו. אנו אומנם לא נעולים אף פעם, אך לא צופים שהחלטה זו תשתנה".

קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד