י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נס גלוי

"החוקרים לא הצליחו להבין איך העצים המתולעים הבריאו"

סיפורי ישועות רבים אודות יהודים שרכשו קרקע לשמיטה בשיטה הישירה של 'מחבבי שביעית' ללא רכישות ביניים, זורמים למערכת • 'בחדרי חרדים' מביא לכם מדי יום אחד מהסיפורים המרגשים שקיבלנו • היום נשתף אתכם בסיפורו המיוחד של החקלאי מר דוד שרזי

"החוקרים לא הצליחו להבין איך העצים המתולעים הבריאו"
עצים שקרסו צילום: פיקסביי

כמדי יום 'בחדרי חרדים' מביא לכם סיפור ממיטב סיפורי הישועות שזורמים למערכת על ידי רוכשי הקרקעות דרך ארגון 'מחבבי שביעית' לקראת שנת השמיטה. היום נביא דווקא את סיפורו המיוחד של אחד החקלאים שנרתם לבקשת גדולי הדור ומוכר את קרקעותיו ישירות ללקוח בתיווך 'מחבבי שביעית' ללא רכישות ביניים.

החקלאי, מר דוד שרזי, הגיע בסוף השבוע שעבר לשדה כמדי יום, לבדוק את המצב, ולסיים את ההכנות האחרונות לקראת שנת השמיטה. לפתע, בעודו פוסע בין השבילים, הגיע לאפו משב ריח של ריקבון מוזר. החקלאי שמכיר בעל פה את כל סוגי המראות והריחות בשדה, נבהל. חושיו המחודדים לימוד אותו על אסון כלכלי שמתקרב.

הוא רץ לעברו השני של השדה, שם גילה לתדהמתו שורה ארוכה של עצים שריקבון לבן החל לפשות בהם לאורך כל הגזע. בדיקה קצרה העלתה שמדובר בתילוע נדיר, שכשהוא פוגע בעץ, הסיכויים לשקם אותו נדירים מאוד. מה גם, שלא מדובר בתקופת החורף, אלא בתקופת קיץ שגם ככה לא מאפשרת לעצים תחלופה גבוהה מדי.

ליבו החסיר פעימה. "הערכתי על המקום את הנזק במאות אלפי שקלים בוודאות. זה פשוט ליין שלם של עצים נותני פרי שהולכים לאבדון. אין הרבה ברירות, הכללים הברורים של האגרונומיה מחייבים לקטול את הגזעים, כדי שלא להדביק את האחרים. משמעותה של הקטילה היא מוות כמעט בטוח לכל העצים הללו".

בצר לו ביקש לשלוח ברכה לשר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. עוד באותו הגיע שליח לביתו של הרב, ונכנס לברכה. הוא הזכיר את שם החקלאי ושם אמו, ואת העובדה שהחקלאי מוכר את קרקעותיו לאנשים ומזכה אותם במצוות שמיטה ובברכת התורה של "וציוותי את ברכתי".

רב חיים בירך מקרב לב את החקלאי, שלא יאונה לשדהו כל רע. למחרת בבוקר, הגיע החקלאי כדרכו לשדה, ונחפז קודם אל השורה המתולעת. לתדהמתו לא הייתה גבול: מלב כמה נקודות לבנות שנותרו למזכרת, כמעט ולא נשאר ריקבון. כביכול מלאך הגיע בלילה והחליף את העצים. "אם לא הייתי רואה את הנקודות הלבנות שנשארו, הייתי חושב שיום קודם סתם חלמתי. זה לא יאומן. אין לזה אח ורע בתולדות האגרונומיה".

לנוכח השמועה שפשטה בקבוצות הווצאפ של חקלאי האזור, הגיעו מספר חוקרים מאקדמיות נחשבות כדי לחקור את הסיפור עם העצים המתולעים. "עד כה לאף אחד מהם אין הסבר מדעי. ברור לכולנו שזו מצוות שמיטה, וזיכוי הרבים".

ב'מחבבי שביעית' מציינים כי ניתן עדיין לרכוש קרקעות במושב תירוש, ולהצטרף לגיבורי הכוח ולזכות בברכת התורה של "וציוויתי את ברכתי". 

הזדמנות אחרונה להצטרפות לברכה הייחודית>>>

או חייגו: 072-395-2213

שביעית קריסת עצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד