י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השער להייטק: מיזם לאומי לקידום חרדים בהייטק

נוכחות המגזר החרדי במעגלים השונים בתעשיית ההייטק, גדלה בשנים האחרונות באופן משמעותי, אך הדרך לשילוב אפקטיבי ומיטבי לשילוב הציבור החרדי בהייטק עודנה ארוכה. לצד תכניות רבות שקיימות בתחום, ישנה חשיבות גדולה לפתח אפיקי תעסוקה אמיתיים איכותיים  ומותאמים למגזר החרדי בהייטק

השער להייטק: מיזם לאומי לקידום חרדים בהייטק
חרדים בהייטק צילום: by Miriam Alster/FLASH90

המיזם הלאומי לשילוב חרדים בהייטק – שותפות של זרוע העבודה במשרד הכלכלה, ג'וינט ישראל והקואליציה לתעסוקת חרדים שם לו למטרה להגדיל את היקף שיעורי ואיכות התעסוקה של חרדים בהייטק, באמצעות פיתוח מענים רחבים ברי שכפול, תוך שיתוף פעולה עם כלל הארגונים שפועלים בתחום.

השבוע המיזם יוצא בקמפיין רחב לקראת השנה החדשה – השער להייטק. מתחילים את השנה החדשה ברגל ימין על ידי כניסה להייטק. במסגרת הקמפיין המיזם מציג – מגוון הכשרות לקהלי יעד שונים, כך לדוגמא בוטקמפ ייחודי לתחום דאטה אנליסט בשיתוף חברת אלביישן, מודל חדשני להכשרה והתמחות מעשית לג'וניורים בשיתוף ארגון JBH חברת רבטק וחברות הייטק נוספות, אבחון ייעודי לבחירות מקצוע בהייטק והתנסות בכתיבת קוד לאנשים בתחילת דרכם המקצועית. כמו כן, ניתן שירות של מציאת עבודה באמצעות מפגשי חשיפה וחיבור למגוון רחב של חברות הייטק.


מנהל המיזם • קרדיט: יח"צ

 במסגרת הקמפיין סיפר אביגדור רבינוביץ, מנהל המיזם, על היוזמות הברוכות בתחום תעסוקת חרדים בהיי טק, יוזמות להם שותף ג'וינט ישראל, במסגרת תוכניות חרדים של הארגון. רבינוביץ ציין, כי המיזם עוד בתחילת דרכו ובשנה הקרובה אנו צופים לגידול משמעותי בהיקף הפניות של חרדים להשתלבות בהייטק וכן בשיתופי פעולה נוספים עם ארגונים וחברות הייטק.

הגב' שירה ברלינר  מנהלת תחום בכיר תעסוקת חרדים במנהל אוכלוסיות זרוע עבודה, ציינה כי המדינה רואה בתעסוקת חרדים בהייטק יעד חשוב ומשקיעה משאבים לקידום התעסוקה בתחום זה. תוך שיתוף פעולה עם החברות הגדולות בתעשייה ועם יזמים שונים.

במסגרת הקמפיין, צויינו לשבח תכניות חרדים בארגון ג'וינט ישראל, בניהולו של הרב יצחק טרכטינגוט, אשר בהכוונתם של הרבנים, פועל כשותף מלא במיזמים השונים בתחום ומסייע לקידום אפשריות תעסוקה של חרדים בעולמות השונים ובמעגלים הרחבים של תעשיית ההייטק הישראלית. תעסוקה שיש בה ברכה ויש לה את היכולת לספק פרנסה ברווח עבור העובדות החרדיות בתחום. במיזמים אלו, ישנה הקפדה מלאה על גדרי הצניעות והתאמת מקומות העבודה כיאה לעולם הערכים של העובדת החרדית ועל פי הכללים שקבעו הרבנים המנחים את דרכו של ג'וינט ישראל.

לפרטים והצטרפות לאירועי השער להייטק>>

הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד