ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעל ייסורים גדול

בד"ה: מכניס האורחים של ירושלים הלך לעולמו

מדוכא בייסורים, היה הרה"צ רבי מרדכי הערש דושינסקי זצ"ל, בעל הכנסת אורחים דושינסקי ברחוב יקים 6 בירושלים. מאנשי החסד הגדולים והוותיקים שהאכיל אלפים מבני ישיבות בשבתות. הלך היום לעולמו בגיל 72

בד"ה: מכניס האורחים של ירושלים הלך לעולמו
רבי מרדכי הערש דושינסקי זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: בעל הייסורים, הרב הצדיק רבי ישראל מרדכי צבי הערש דושינסקי זצ"ל, מאנשי החסד הגדולים והוותיקים של ירושלים, הלך היום לעולמו בגיל 72. 

המנוח נולד בירושלים בט"ז אייר תש"ט, בנו של הרה"ח רבי יוסף דושינסקי זצ"ל.

הרב דושינסקי נודע כבעל ייסורים גדול. רעייתו ציפורה פייגא הי"ד נרצחה בפיגוע בקו 2 בכיכר זוועהיל והוא לא זכה לזרע של קיימא.

היה מחלק לילדים שוקולדים וסוכריות בתפילה בכדי שיענו אמן בקול, וכן היה משמח בחתונות. ביתו ברחוב יקים 6 פינת רחוב פתחיה, ליד שכונת ארזי הבירה, היה פתוח לרווחה במשך כל שעות השבת. סעודת שבת בוקר במקום היתה נפתחת בשעה 10:30 ועד הצהריים היה נותן אוכל בשפע. רבים היו באים, עושים קידוש אוכלים.
 
בוגרי ישיבת מיר בבית ישראל מבכים את לכתו של המכניס אורחים, שקיבל את כל אחד בסבר פנים יפות. הם מספרים על אדם מיוחד שלא נטל ידיו לסעודה עד שאחרון הבחורים עזב את הכנסת האורחים.

את ההכנות לשבת עשה רבי מרדכי הערש כבר מיום ראשון. שכניו מספרים ל'בחדרי חרדים' שראו את ר' מרדכי הערש סוחב שקיות בכל שעות היממה, ראשו ורובו היה הכנסת אורחים ובמה אפשר להיטיב לנזקקים, את ביתו הרחיב ושיפץ שיהיה מקום נאה לאורחים הבאים לשהות בשבתות. 

זכה המנוח לקרבה יתירה אצל רבו האדמו"ר מדושינסקיא שכיבדוהו בשמחות בבדחנות וכו'. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא היה מאושפז מאז חודש תמוז תשע"ה בבית החולים לאחר שחיידק התפשט בגופו וכתוצאה מכך היה משותק. בחסדי שמים חל שיפור ניכר במצב בריאותו כאשר במשך כל תקופת אשפוזו היו מגיעים אדמו"רים ורבנים לבקרו, וכמו גם זמרים שהגיעו לשיר עבורו, בפעילות העסקן אהרל'ה יקטר. גם המשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן הגיע לכבודו, תוך שהוא משמחו ומעודדו. בשנים האחרונות שהה במושב זקנים 'עטרת אבות' בבני ברק עד לפטירתו היום בבית החולים 'מעייני הישועה'. 

היות והמנוח לא השאיר אחריו זרע של קיימא, הציבור נקרא ללמוד משניות לעילוי נשמת רבי ישראל מרדכי צבי בן רבי יוסף. 

מסע הלוויה היום בשעה 18:15 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מרדכי הערש דושינסקי הלוויה הכנסת אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד