כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הסבתא הצדקת

יום אחרי המחותנת: אמו של המקובל הלכה לעולמה

מרת סוליקה פרץ ע"ה, אמו של המקובל רבי ניסים פרץ זצ"ל, ראש מוסדות 'בית אל' בבני ברק, הלכה לעולמה בגיל 90. רק אמש נפטרה חמותו של רבי ניסים זצ"ל

יום אחרי המחותנת: אמו של המקובל הלכה לעולמה
תנצב"ה. נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הערב (שני) הידיעה על פטירתה בשיבה טובה, של האישה החשובה הרבנית מרת סוליקה פרץ ע"ה, אמו של המקובל הצדיק רבי ניסים פרץ זצ"ל, ראש מוסדות 'בית אל' והיא בת 90 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה, נולדה בעיר דאטץ במרוקו, לאביה רבי יהודה ז"ל ואמה מרת רחל ע"ה, בעלה היה רבי מימון פרץ ז"ל, לפני 70 שנה, עלתה ארצה יחד עם בעלה והם שוכנו במעברת ירוחם הדרומית. בנה רבי ניסים זצ"ל היה אז בגיל 5. 

באחד הימים, בתקופת שהותה במעברה, נחטף בנה רבי ניסים עם כמה מילדי המעברה על ידי ערבים שהתגוררו באזור. בפעולה מהירה שוחררה הקבוצה על-ידי הצבא. יום לאחר שחזר מהשבי עזבה יחד עם בעלה את המעברה, ולא חזרו לשם לעולם.

מירוחם עברה המשפחה לגן יבנה, שם שיכנה המדינה עולים מתימן ומשם שלחה את ילדיה ללמוד בישיבות, ומאוחר יותר עברה להתגורר בבני ברק. 

הייתה מוכרת בכל האזור של המוסדות ובוודאי לבאי בתי הכנסיות של קהילת 'בית אל' כאשה צדיקה, נבונה ובעיקר זכרה כל אחד והייתה מעודדת ומברכת את כולם, ממש עד לימיה האחרונים. 

הייתה בעלת אמונה תמימה ופשוטה שזכתה לדורות ישרים מבורכים, היא הזדככה בייסורים קשים וקיבלה את הדין באהבה. 

רק אמש נפטרה חמותו של הגר"נ פרץ זצ"ל, האישה החשובה והצדקנית מרת קלרה אבוהב ע"ה, אלמנת החזן והמוהל המפורסם הרב רפאל אבוהב ז"ל והיא בת 93 בפטירתה. כך שבמשפחת פרץ, האבל הינו על פטירת שתי הסבתות הגדולות.

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, צאצאים רבים, הממשיכים בדרך התורה והישר מרביצי תורה ויראה. 

מסע הלוויה יצא הערב בשעה 21:15 מביתה ברחוב הרב הרצוג 27 בבני ברק, לבית החיים ירקון, שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב ניסים פרץ מוסדות בית אל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד