י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שהסתיימה

הנסיגה מאפגניסטן: רוב האמריקאים נגד החלטת הנשיא

למרות שארצות הברית סיימה בשעות האחרונות את פינוי אזרחיה ועזבה סופית את אדמת אפגניסטן אחרי עשרים שנה, רוב מוחלט של האמריקאים תומכים בהשארת חיילים אמריקאים באפגניסטן עד שכל האמריקאים ובעלי הברית האפגנים יפונו מהמדינה שעברה לשליטת הטאליבן. כך עולה מסקר חדש. וזאת חרף החלטת הנשיא ג'ו ביידן לסגת עד ה-31 באוגוסט כפי שאכן קרה

הנסיגה מאפגניסטן: רוב האמריקאים נגד החלטת הנשיא
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: משרד ההגנה האמריקאי

ארצות הברית סיימה בשעות האחרונות את הנסיגה מאפגניסטן, כפי שקבע הנשיא ג'ו ביידן לסיים אותה ב-31 באוגוסט. אך למרות זאת כ-84% מהאמריקאים חושבים שחיילים אמריקאים צריכים להישאר באפגניסטן, עד שכל האמריקאים יתפנו מהמדינה, כל על פי סקר שפורסם ב-ABC. כ-71% סבורים שהכוחות צריכים להישאר עד שגם כל בעלי הברית האפגניים יפונו.

ארה"ב פינתה כ-125,000 בני אדם מאז ה-14 באוגוסט, כולל 1,200 בתוך 24 שעות שהסתיימו ביום שני בבוקר. 5,500 אזרחים אמריקאים פונו עד כה ופקידי ממשל ביידן סבורים כי כ-300 נוספים נותרו במדינה.

הסקר הראה תמיכה עצומה של הרפובליקנים (87%), הדמוקרטים (86%) ועצמאים (86%), שתומכים בהשארת הכוחות האמריקאים במדינה עד שכל האמריקאים ייצאו, הסקר נערך לאחר פיגועי ההתאבדות מחוץ לשדה התעופה בקאבול, בהם נהרגו לפחות 13 חיילים אמריקאים ו-169 אפגנים.

הסקר שנערך ביום ראשון מצא כי רק 38% מהאמריקאים שבעי רצון מהטיפול של ביידן במשבר אפגניסטן. בסקר, שנערך בין התאריכים 27-28 באוגוסט, השתתפו 513 מבוגרים.

ג'ו ביידן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד