כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התבטאויות מטרידות

הקהילה היהודית דורשת התנצלות מהשר החדש

ת'אנוס פלבריס מונה לשר הבריאות ביוון והקהילה היהודית מודאגת | בעבר, שחרר פלבריס מספר התבטאויות אנטישמיות מחרידות 

הקהילה היהודית דורשת התנצלות מהשר החדש
כיפה צילום: pixabay

הוועד המרכזי של הקהילות היהודיות ביוון פרסם אתמול (רביעי) הודעה על הדאגה מהמינוי של ת'אנוס פלבריס לשר הבריאות, כיוון שלאיש היו בעבר התבטאויות מטרידות.

הוועד דרש גם התנצלות על הערותיו של פלבריס, מהמפלגה האולטרה לאומית האורתודוקסית (LAOS) - בשנת 2009, לאחר שהמפלגה הגנה על אדם שהואשם בהסתה לגזענות, האיש אמר כי "יש לשמור על מחנה הריכוז אושוויץ במצב טוב כך שניתן יהיה להשתמש בו שוב".

בהצהרה נאמר, "אנו מצפים שמר ת'אנוס פלבריס יתנצל בפני העם היהודי על ההתייחסות הזו ויביע את גינויו החד משמעי של חוסר סובלנות, אנטישמיות ומכחישי שואה, בהתאם לעמדותיו המוצהרות של ראש ממשלת יוון. אנו גם מקווים שהשר החדש יפנה לכל האזרחים באופן שווה, ללא קשר לצבע העור, גזע או דת".

תומכי נאצים ביוון זה לא דבר מפתיע, באוקטובר אשתקד מפלגת שחר הזהוב הניאו-נאצית ביוון לשעבר, תויגה כארגון פשע בפסיקה היסטורית שהביאה את הנהגת המפלגה בפני מאסרים ממושכים בכלא בגין ניהול כנופיה. השחר הזהוב היתה מפלגה יוונית לאומנית ימנית קיצונית בראשותו של ניקולאוס מיכלוליאקוס. המפלגה היא נאו-נאצית מוצהרת.

השחר הזהוב הייתה בשיאה הפוליטי עם-18 מושבים בפרלמנט מתוך 300 מושבים, לאחר קמפיין מאסיבי של המפלגה בשנת 2012 על רקע כעס על המשבר הפיננסי ביוון שהכפיש את המפלגות הפוליטיות המרכזיות. שלוש שנים מאוחר יותר, היא גם שלחה שלושה נציגים לפרלמנט האירופי, אך החקירה גבתה את מחירה, וגרמה למספר חברים בכירים לערוק. בבחירות האחרונות בשנת 2019 המפלגה לא הצליחה לזכות במנדט אחד.

קהילה יהודית ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד