י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
העיתונים של המגזר

הבדחן האמריקאי, הצלם הישראלי והישיש הירושלמי

הסיקור השבועי: השער המדהים והאטרקטיבי של 'משפחה', השער היצירתי והמגוון של 'בקהילה', הראיונות המצמררים ב'הדרך', המנהג של מגזיני ה'בחצרות' בארץ ובעולם, הביקור בבית הרבי מביאלה ב'הונדערט', הסיקור מהשואה ב'בחצרות' של סאטמר והשער ה"מרעיד" של מגזין 'במה'

הבדחן האמריקאי, הצלם הישראלי והישיש הירושלמי
ביקורת שערי השבועונים צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

עיתון 'משפחה', כנהוג, הפתיע עם שער מדהים. מלבד הכותרת הראשית העוסקת בדמות תורנית ורבנית - השער מביא גם שתי "דמויות מרתקות מאוד" שהפכו בשנה האחרונה לאטרקטיביות במיוחד במגזר החרדי, בארץ ובעולם; המשפיע והבדחן הנודע מארה"ב הרב אברהם מרדכי מלאך, שהפך ל'שם דבר' בכל פינה יהודית בעולם, והצלם הנודע שתמונותיו כובשות לפעמים את הכותרות הראשיות בכלי תקשורת בינלאומיים, מיקי שפיצר.

גם השער של עיתון 'בקהילה' מיוחד במינו. העורך מוטי וינשטוק סיכם זאת בחשבון הטוויטר שלו: "גיבורי האסונות מסכמים שנה ומביעים בקשה לעתיד; האתגרים העולמיים שמחכים לתשפ"ב; ההחלטה המרגשת של החקלאי מעוטף עזה; הסיפורים המרגשים על הקשר הפנימי בין אדמו"ר לחסידים; והישיש הירושלמי שלא החמיץ תפילה בכותל. שער גליון ראש השנה של מגזין בקהילה".

מבין כל השערים נראה ששער 'הדרך' סיכם את השנה בצורה הכי טובה; הכיתוב "זכרנו לחיים", על רקע מכשיר הנשמה, לצד ראיון עם מנהלי המחלקות בבתי החולים שהתמודדו בגבורה במהלך אחת השנים המאתגרות ביותר, מאז מונו לתפקידם.

השערים של מגזיני ה'בחצרות' דומים אחד לשני, וכמנהגם בחגים - השער כולו מוקדש לדמות הוד של אחד מגדולי התורה והחסידות בעולם. 'העולם החרדי' ו'די וואך' בחרו בדמותו של האדמו"ר מויז'ניץ. שניהם בחרו בתמונות מהרבי כשהוא אחוז שרעפי-קודש ומתכונן לקראת יום הדין. 'א בליק' בחר בדמותו של האדמו"ר מבעלזא בעומדו לפני התיבה ומשמש כשליח ציבור לרבבת החסידים שעמדו מאחוריו ביום א' דסליחות. 'הציבור החרדי' בחר בדמותו של 'שר התורה' כשהוא מחלק דבש לילדי תלמוד תורה המביטים על הצדיק בפליאה ובחרדת קודש.

גם המגזין הפופלרי 'הונדערט' מציג שער מדהים. איור המשקף את 'הימים הנוראים' בעיניהם של צעירי הצאן, ביקור מיוחד בביתו של הרבי מביאלה וכתבה על ה"שופר מאושוויץ".

'בחצרות', המגזין של סאטמר, יצא במהדורה נרחבת לקראת ראש השנה ויום כיפור ביחד. המגזין כולל יריעות רבות על אדמו"רי בית סאטמר ועל החגים בצילם במהלך תקופת השואה ולאחריה.

שער מגזין במה מעורר עניין רב לאור דמותו של המשגיח הליטאי הנודע רבי דן סגל, כשהוא מחזק ומעורר דווקא על חשיבות השמחה והרגש בעבודת הימים הנוראים. בנוסף מפנה השער לטור מיוחד וראשון מסוגו מהרבנית קולדצקי שמכל הארץ באות נשים לקבלת קהל אצלה מדי יום. גם יום השנה לפטירת האדמו"ר מאונגוואר מקבל ביטוי בשער עם סיפורים ממקור ראשון מספר שעתיד לצאת לאור בקרוב. בתוך המגזין מרחיב הסופר החסידי ר' טוביה פריינד על ראש השנה במחיצת הבעל שם טוב. בקיצור, שער ומגזין של התגלמות המושג "וגילו ברעדה"...

ביקורת שערי השבועונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד