כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כואב הלב

הילד האפגני שברח מטאליבן, מת מהרעלה

שני ילדי פליטים אפגנים שהיגרו לפולין צרכו פטריות מורעלות. הצעיר מביניהם מת ואחיו מאושפז במצב קשה לאחר השתלת כבד. זהו אינו המקרה היחיד וממשלת פולין פרסמה אזהרה לציבור מפני 250 זנים רעילים הגדלים בשטחה

הילד האפגני שברח מטאליבן, מת מהרעלה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ילד אפגני בן חמש שפונה מקאבול בירת אפגניסטן, לאחר השתלטות הטאליבן לפולין, מת לאחר שאכל פטריות רעילות. אחיו בן השש, שאכל גם הוא את אותן פטריות, עבר השתלת כבד והוא עדיין מאושפז במצב קשה.

הילדים שהו במרכז פליטים ליד ורשה הבירה לאחר שהיגרו עם משפחתם לפולין ב-23 באוגוסט, שם הם אכלו את הפטריות יום לאחר מכן והם הועברו לבית החולים, כך דווח ב-BBC.

"לצערנו, לא הצלחנו לעזור לשני הילדים", אמר מנהל בית החולים, ד"ר מרק מגדל, ואישר את מותו של הילד בן החמש. שסבל מנזק מוחי בלתי הפיך ולא הצליח לשרוד באמצעות השתלת כבד, בניגוד לאחיו.

נערה אפגנית בת 17 אושפזה גם היא, לאחר שאכלה פטריות רעילות באותו מרכז. היא שוחררה מבית החולים לאחר שהחלימה. המשטרה חוקרת כיצד הגיעו הפטריות הרעילות למרכז הקליטה.

מדיווחים בתקשורת הפולנית עולה, כי משפחה אפגנית קטפה את הפטריות מאזור מיוער והכינה איתן מרק. גורמים מקומיים הכחישו דיווחים בתקשורת כי הפליטים קטפו ואכלו את הפטריות מכיוון שלא הוגש להם מספיק מזון. "לפליטים מוגשות שלוש ארוחות ביום", אמר ג'אקוב דודז'יאק, דובר המשרד לענייני זרים בפולין, המטפל בפליטי אפגניסטן. לדבריו, עובדי מרכזים לזרים קיבלו הוראה להזהיר אזרחים אפגנים מפני אכילת פטריות בר.

ממשלת פולין פרסמה כי יותר מ-250 מיני פטריות רעילים גדלים על אדמתה, חלקם עלולים להיות קטלניים. האחים האפגנים היו חלק ממשפחה שפונתה מקאבול על ידי הצבא הפולני ופולין קלטה יותר מ-1,000 פליטים שעבדו עם כוחות נאט"ו במדינה. רוב המפונים יישארו בפולין אך אחרים שפונו על ידי כוחות פולנים מטעם מדינות שלישיות או ארגונים בינלאומיים ילכו למקום אחר.

פטריות הרעלת מזון הרעלת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד