כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
20 שנה לאסון התאומים

הנשיא לשעבר מספר על הרגע שעודכן: "חשבתי שמדובר בתאונה"

20 שנה אחרי שהכניס את צבאו לאפגניסטן, מהלך שגבה את חייהם של 2,800 חיילים אמריקנים, לצד עוד פצועים רבים, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש מגן על ההחלטה וטוען שהיא לא התקבלה מתוך כעס ונקמה. לדבריו, העובדה היא שמאז ארצות הברית לא ספגה מתקפה נוספת

הנשיא לשעבר מספר על הרגע שעודכן: "חשבתי שמדובר בתאונה"
אסון התאומים צילום: ויקיפדיה

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש שבמשמרתו התרחש אסון התאומים ואשר הכניס את צבאו לאפגניסטן ב-2001, מספר בראיון שהעניק לתקשורת האמריקנית בימים אלה, במלאות שני עשורים והנסיגה מאפגניסטן השבוע: "בהתחלה חשבתי שזו טעות של טייס, לא יכולתי לדמיין דבר אחר מלבד שטייס התבלבל, הנחתי שזאת תאונה".

בזמן מתקפת התאומים ב-2001, הנשיא ובכירי הממשל שלו היו בבית ספר יסודי בפלורידה כדי לקדם תכנית לימודים חדשה, הנשיא קיבל את הידיעה על המטוס הראשון שנכנס במגדל הראשון, וסיפר כי חשב שמדובר בתאונה.

הנשיא ג'ורג בוש סיפר כיצד התמודד עם אירועי 11 בספטמבר 2001 עם התרחשות האירועים, והגן על החלטתו "להגן על העם האמריקאי" באמצעות פלישה לאפגניסטן לאחר מכן.

מאז תחילת המלחמה שהוביל הנשיא בוש, כ-2,800 אנשי צבא אמריקאים נהרגו באפגניסטן, יחד עם אלפי כוחות ברית נוספים, אזרחים, וקבלנים, אך הטאליבן חזר לשלוט במדינה 20 שנה לאחר מכן עוד בטרם עזבו הכוחות האמריקנים, מהלך שהסתיים רק ביום שני השבוע.

הנשיא לשעבר הגן על החלטתו לשלוח כוחות לאפגניסטן ואמר: "קיבלתי כמה החלטות גדולות החל מהמלחמה הגדולה של אמריקה, ההחלטות האלה לא התקבלו מתוך כעס, הן התקבלו מתוך מטרה להגן על העם האמריקאי. אני חושב שצדקתי".

כשנשאל אם הוא מאמין שפעולותיו לאחר ה-11 בספטמבר הפכו את העולם למקום בטוח יותר, אמר בוש: "אתה יודע, לא היו התקפות נוספות על אמריקה, אנחנו ניתן להיסטוריונים להחליט, בואו פשוט נגיד את זה, נוח לי עם ההחלטות שקיבלתי".

"בהתחלה חשבתי שזו טעות טייס", אמר בוש על מחשבותיו המיידיות כשנודע לו על הפיגוע, "לא יכולתי לדמיין דבר מלבד שטייס עשה תאונה".

בוש סיפר כי קיבל באותה שעה תדריך יומי על ידי מייק מורל מה-CIA ויצא לעבר בית הספר כדי לחנוך אותו. "לא היה בתדרוך היומי שום איום על טרור שבדרך", אמר מורל. "הוא התמקד בעיקר במה שקורה בגדה ובעזה".

אפגניסטן אסון התאומים ג'ורג' בוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד