י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
למרות ההתקפות על נתניהו

המדינה לבג"צ: לדחות את פינוי חאן אל אחמר

למרות שבצד הימני בקואליציה תקפו ללא הרף את ראש הממשלה לשעבר על כך שטרם פינה את הכפר, מחר תבקש המדינה, מטעם הממשלה - לדחות את פינוי חאן אל אחמר | לפיד: "הממשלה טרם הספיקה לבחון את הנושא לעומקו באופן עצמאי" | בהחלטה האחרונה בנושא, בג"צ קבע שזו הארכה האחרונה; כיצד התייחסו שוב לבקשת הדחייה?

המדינה לבג"צ: לדחות את פינוי חאן אל אחמר
בנט בחאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהפינוי נדחה כבר כמה פעמים, מחר (ראשון) תבקש המדינה, מטעמה של הממשלה, מבית המשפט העליון לדחות פעם נוספת את פינוי חאן אל אחמר.

בדיון מחר על פינוי הכפר הבדואי, שאינו חוקי וטרם פונה למרות שעל פי פסיקת בג"צ ב-2018 ניתן לפנותו, המדינה תגיש לבית המשפט העליון בקשה לדחות בחצי שנה את הפינוי. הבקשה מגיעה למרות שבפסיקה האחרונה בג"צ אמר שהארכה הזו תהיה גם האחרונה, וכעת נותר לראות כיצד ינהג בג"צ מול בקשת הממשלה.

"נוכח זאת שהממשלה החדשה הוקמה זה עתה", כתב שר החוץ יאיר לפיד לפני כחודש וחצי למזכיר הממשלה בעניין, "ועל כן טרם הספיקה לבחון את הנושא לעומקו באופן עצמאי ובלתי תלוי במסקנותיה של הממשלה הקודמת, אני מבקש לבחון את התנאים הדרושים לפינוי הכפר".

הבקשה של המדינה, כאמור מטעם הממשלה, מגיע למרות שבתקופה האחרונה, בעיקר במערכת הבחירות האחרונה, הרבו חברי 'תקווה חדשה' ו'ימינה' לאגף מימין את רה"מ הקודם נתניהו על כך שטרם פינה את הכפר.

תנועת רגבים, העותרת לבג"ץ בדרישה לפינוי וחאן אל אחמר: "אסור בשום פנים ואופן שמדיניות אכיפת החוק של מדינת ישראל, תיקבע בפועל על ידי הלחץ הפסול שמפעילות מדינות זרות. זהו מדרון חלקלק ומסוכן המכרסם בסוברניות של מדינת ישראל".

"נפתלי בנט, אתה ראש ממשלת ישראל. אל תתחבא מאחורי שר החוץ לפיד", הוסיף מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, שמזכיר כי משרד החוץ כלל אינו מוגדר כמשיב בעתירה לבג"ץ, אלא ראש הממשלה ושר הביטחון.

 

חאן אל אחמר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד