י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
כל הדרכים כשרות

מפגין איראני: "כוחות הביטחון ניסו להרוג אותי וחיבלו לי בבלמים"

דודו של אדם שנורה למוות במהלך הפגנה בנובמבר 2019 האשים את כוחות הביטחון בניסיון להרוג אותו. מהרדד בכטיירי סיפר כי מכונאי רכב אמר לו שהבלמים במכוניתו הושבתו לאחר שהרגיש בנסיעה בכביש מהיר שהם אינם פועלים

מפגין איראני: "כוחות הביטחון ניסו להרוג אותי וחיבלו לי בבלמים"
המחאה באיראן צילום: צילום מסך

מפגין איראני מאשים את המשטר במדינתו: "כוחות הביטחון ניסו להרוג אותי וחיבלו בבלמי המכונית שלי".

האיראנים לא בוחלים בשום דרך להשתיק את מתנגדי המשטר, אזרח איראני מספר כי כוחות המשטר חיבלו בבלמי המכונית שלו, כיוון שהוא מתנגד להם.

אתר "איראן אינטרנשיונל" מדווח, כי על בכטיירי נגזרו בדצמבר 2020 עונש מאסר על תנאי וכן איסור יציאה מאיראן במשך חמש שנים, לאחר שהואשם ב"קנוניה נגד הביטחון הלאומי". לאחר שאחינו פויה נהרג בהפגנה נגד המשטר בשנת 2019, בכטיירי פתח במערכה עם בני משפחה אחרים כולל אביו של פויה, ודרש מהשלטונות דין וחשבון על מות אחיינו ומאות מפגינים אחרים שנרצחו על ידי כוחות הביטחון האיראניים.

אביו של פויה, מנוצ'ר, לשעבר חייל שנלחם במלחמת איראן-עיראק (1980-1988), הפך למבקר הרפובליקה האיסלאמית, ומתנגד חריף להסכם שיתוף הפעולה של איראן עם סין, ותומך גלוי של המשטר שהופל בשנת 1979. מנוצ'ר נעצר מספר פעמים מאז מותו של בנו, כולל ביולי 2020 לאחר שפנה לאו"ם בבקשה לחקור את ההתקפה על מפגינים בהפגנות ב-2019. הוא נעצר לאחרונה באפריל ונידון בחודש יולי לשש שנות מאסר.

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד