ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ראש הממשלה - מבוקש

לפי חוקי השריעה: הטאליבן הקים ממשלה חדשה

הטאליבן הקים ממשלה זמנית שבראשה יעמוד טרוריסט עם דם רב על ידיים ואשר נמצא ברשימת המבוקשים של האו"ם גם שרי ממשלתו טרוריסטים נתעבים שאחראים להירצחם של מאות חפים מפשע בפיגועי תופת | הממשלה תפעל לפי חוקי השריעה

לפי חוקי השריעה: הטאליבן הקים ממשלה חדשה
אילוסטרציה צילום: unsplash

כחודש לאחר ההשתלטות המחודשת אחרי 20 שנה, הטאליבן הקים ממשלה זמנית חדשה שמורכבת כולה אך ורק משרים גברים ובהם בכירי הארגון שלקחו חלק בפיגועים נגד כוחות אמריקאים בשני העשורים האחרונים. הממשלה לא מהווה בשורה לאזרחי אפגניסטן שנותרו בה או לא הצליחו לערוק ממנה, שכן היא תפעל לפי חוקי השריעה האכזריים.

בראשות הממשלה יעמוד מוחמד חסן אחונד, אחד ממייסדי התנועה, שנמצא ברשימה השחורה של האו"ם. שר הפנים, סירג'אדין חקקאני, הוא ראש ארגון הטרור 'קבוצת חקקאני', הקשור לטאליבן ופועל גם בפקיסטן ובהודו, אשר נמצא ברשימת המבוקשים של ה-FBI.

שר הפנים וקבוצת הטרור שלו עמדו מאחורי כמה מהפיגועים הקטלניים ביותר, כולל פיצוץ משאית בקאבול בשנת 2017 אז נהרגו יותר מ-150 בני אדם. בנוסף ארגון הטרור של שר הפנים אחראי לפיגועי טרור רבים שהובילו למאות הרוגים, כולל רצח של אמריקאים רבים.

המנהיג הדתי של הארגון הוא חטיבואללה אחונדזדה, הוא ממעט להופיע בציבור ולכן שיגר מכתב לחברי הקבינט החדשים ובו דרש מהם "למשול לפי חוקי השריעה", כך שנראה שהטאליבן לא מתכוון לקיים משטר סובלני כפי שהתחייב ומי שתסבולנה יותר מכל מאותם חוקים אכרזיים ומפלים, אלו הנשים במדינה.

הטאליבן הודיע כי הוא רוצה "יחסים חזקים ובריאים עם שכנינו ועם כל המדינות האחרות המבוסס על כבוד הדדי ואינטראקציה", נכתב בהצהרה שפורסמה באנגלית - תוך הסתייגות כי יכבדו חוקים והסכמים בינלאומיים "שאינם מתנגשים עם האיסלאם. החוק והערכים הלאומיים של המדינה".

חסן אחונד, ראש הממשלה הזמני החדש, כיהן כסגן שר החוץ בשנים 1996-2001, כשהטאליבן היו בפעם האחרונה בשלטון. הוא בעל השפעה על הצד הדתי של התנועה, ולא על הצד הצבאי.

מייסד הטאליבן, עבדול גאני ברדר, יהיה אחד מסגניו של ראש הממשלה. ברדר היה בעבר ראש הלשכה הפוליטית של הטאליבן, ופיקח על חתימת הסכם הנסיגה האמריקאי בשנה שעברה.

טאליבן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד