י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
200 שוטרים פשטו על בתים

משטרת גרמניה מצאה נשק אצל חיילים משוחררים ימנים קיצוניים

תשעה חשודים ימנים קיצוניים, שישה מהם מילואימניקים בצבא הגרמני, בגילאי 37 עד 53. נתפסו עם כלי נשק, הם צפויים לשנתיים מאסר אם יואשמו ויורשעו ב'הקמת קבוצה חמושה'

משטרת גרמניה מצאה נשק אצל חיילים משוחררים ימנים קיצוניים
שוטרים גרמניים צילום: unsplash

משטרת גרמניה ביצעה ביום חמישי האחרון פשיטות על בתיהם של תשעה חשודים מהימין הקיצוני במדינה, כך אישרה הפרקליטות בלונברג.

שישה מהחשודים שייכים לכוחות המילואים של הצבא הגרמני, הבונדסווהר. התובעים בלונברג שאמונים לחקור "הקמת ארגוני פשיעה,", אמרו כי כל החשודים היו בני 37 עד 53. כ-200 שוטרים השתתפו בפשיטות במדינות סקסוניה התחתונה, צפון-ריין וסטפליה, ובברלין.

בין החפצים שהוחרמו היו נשק ותחמושת רבה, כך אמרו גורמים רשמיים. אם מישהו מהחשודים יואשם ויורשע בהקמת ארגון חמוש, הוא צפוי לעונש של שנתיים מאסר בפועל.

מקרים של קיצוניות ימנית עולים בשנים האחרונות בגרמניה, במיוחד בקרב אנשי הכוחות המזוינים, כולל חיילים מיחידות עילית, ואצל כוחות משטרה.

רק ביולי האחרון פשטה משטרת ברלין על דירות של חמישה משוטריה לאחר שהתגלה כי הם שיתפו תכנים גזעניים ואנטי-ממשלתיים בקבוצת צ'אט מקוונת עם 12 חברים הם הפיצו תמונות וקריקטורות המתארות תמונות גזעניות, ימניות וכן סמלים שאינם חוקיים במדינה.

הגילויים הללו הינם האחרונים בשורה של תקריות תמיכה בימין-הקיצוני בקרב שוטרים בגרמניה. בחודש מאי השנה יחידת משטרה מיוחדת פורקה לאחר שחוקרים מצאו מסרים ימניים קיצוניים אצל חלק מחבריה. בנוסף בשנתיים האחרונות התביעה בגרמניה העמידה לדין מספר שוטרים בגין שימוש בסמלים נאציים, כמו כן חיילים בצבא גרמניה התגלו כניאו נאצים, הרשויות בגרמניה מנסות להילחם נגד תופעת שוטרים וחיילים המזוהים עם הנאצים.

גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד