ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אסור שירד מסדר היום"

לאחר תפיסת האסירים: התגובות במערכת הפוליטית

אחרי תפיסת ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע, בממשלה מברכים את מערכת הביטחון | לצד השמחה, באופוזיציה טוענים: "מחדל הבריחה מוכיח את המציאות ההזויה שבה בנט תלוי בעבאס"

לאחר תפיסת האסירים: התגובות במערכת הפוליטית
זכריה זביידי צילום: נאסר אישטאיה//פלאש 90

פחות משבוע לאחר בריחת האסירים, במערכת הפוליטית מברכים על תפיסת רוב המחבלים שברחו בתחילת השבוע מכלא גלבוע.

בממשלה בירכו את כוחות הביטחון, השר לביטחון פנים הודה גם לאזרחי ישראל מהמגזר הערבי על הסיוע שלהם בתפיסה.

אך לא רק חברי הממשלה, גם באופוזיציה בירכו, אך היו כאלה שטענו שזו ההוכחה שרה"מ בנט תלוי ביו"ר רע"מ, ואחרים שקראו להחמיר את תנאי הכליאה.

"הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה", אמר רה"מ נפתלי בנט. "יש להמשיך בשיתוף מידע מהיר וחלוקת משימות מדויקת בין זרועות הביטחון, שיאפשרו כיסוי מקסימלי של השטח".

"מחזק את לוחמי הימ"מ, המשטרה, שירות הבטחון הכללי וצה"ל על הפעילות המאומצת ללכידת המחבלים הנמלטים", הוסיף שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד.

חברת הכנסת מירי רגב מ'הליכוד' בירכה אך יחד עם זאת תקפה: "אני מברכת את כוחות הביטחון על תפיסת ארבעת המחבלים, עדיין שני מחבלים מסוכנים מסתובבים בשטחי מדינת ישראל. מחדל הבריחה מוכיח שוב, את המציאות ההזויה שבה בנט תלוי במנסור עבאס ובמשותפת שטוענים שעל כל האסירים הביטחוניים להיות משוחררים".

"לכן, לא תהיה שום פעילות אמיתית שתפעל לעשיית סדר בבתי הסוהר ולהחזרת הביטחון האישי לכלל אזרחי ישראל", קראה רגב.

"לצד המחמאות למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על הביצוע המוצלח עד כה, ומבלי להתעלם מהעובדה שהמשימה עדיין לא תמה", צייץ השר לביטחון פנים עמר בר לב, "ברצוני להודות לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בתפיסות המחבלים. במשך ארבעה ימים הסתובבו הנמלטים, מאמינים שימצאו מחסה ועזרה בקרב ערביי ישראל - אך טעות הייתה בידם"

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' קרא לשנות את תנאי הכליאה: "ברכות לכוחות הביטחון על תפיסת המחבלים. מחזקים את ידיכם, מקווים ומאמינים שמדינת ישראל תשים את ידיה על שני המחבלים האחרים בקרוב. אסור שנושא תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים ירד מסדר היום".

"המחבלים זוכים לתנאים שמטרתם לשמור על השקט בכלא וזאת בניגוד מוחלט לערכים בסיסיים של מוסר ולאינטרס הביטחוני של יצירת הרתעה למפגעים הבאים", טען.

בריחת האסירים מכלא גלבוע נפתלי בנט מירי רגב בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד