ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי שהפסידה בבחירות

שרת הבריאות נחקרת בגין הטיפול בקורונה

לראשונה בעולם: שרת הבריאות לשעבר של צרפת נחקרת בימים אלה בגין תפקודה במהלך ראשית מגפת הקורונה, כאשר בהמשך התפטרה מתפקידה לטובת התמודדות על ראשות העיר פריז, בה הפסידה לבסוף | השרה לשעבר בירכה על החקירה

שרת הבריאות נחקרת בגין הטיפול בקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שרת הבריאות לשעבר של צרפת, נחקרת בנוגע לאופן הטיפול שלה במגפת הקורונה והיא עלולה לעמוד לדין.

התביעה בצרפת בוחנת את מחדלי הממשלה בכל הנוגע לטיפול בקורונה, ובין הנחקרים נמצאת שרת הבריאות לשעבר אנייס בוזין, בגין "סיכון חיי אחרים".

שרת הבריאות עזבה את התפקיד בפברואר 2020 כדי להתמודד על ראשות העיר פריז הבירה, ואמרה אז כי "הקורונה בסיכון נמוך. אך מאוחר יותר כשגילו את הקטסטרופה, היא אמרה ש"צונאמי מתקרב", כך לפי הפרסום. זהו אחד המקרים הראשונים בעולם של שר העומד בפני אחריות משפטית בגין אופן טיפולו במגיפה.

היא נכנסה לתפקיד שרת הבריאות בצרפת במאי 2017, וכאמור עזבה את התפקיד כדי להתמודד לראשות העיר פריז בפברואר 2020. היא נחלה כישלון, וביוני באותה שנה היא לא נבחרה לראשות העיר, בית משפט מיוחד לחקירת שרים שהוקם בצרפת ב-1993 יחליט אם להעמידה לדין. על פי הדיווח של ה'לה מונד' הצרפתי, אחד האישומים שבהם תעמוד לדין מכונה בחוקה הצרפתית "כישלון במאבק באסון".

בדיון ראשון שהתקיים בבית המשפט ביום שישי, אמרה בוזין שהיא מברכת על ההזדמנות להסביר את עצמה ו"לגלות את האמת", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

על פי הדיווחים בצרפת, שר הבריאות הנוכחי של צרפת, אוליבייה ורן, יכול גם הוא להופיע בפני אותם שופטים בשבועות הקרובים אם יוזמן על ידם.

בית המשפט לצדק של צרפת הוא מוסד שנוי במחלוקת, מאחר והוא מעניק לשופטים היושבים בו את הזכות לחקור, או לנסות ולהרשיע שרים על פשעים הנובעים מעבודתם הממשלתית. הרבה גורמים בחוגים הפוליטיים בצרפת, כולל באופוזיציה, מתנגדים לו, מכיוון שהם טוענים, כי "פעולת בית המשפט עם שיפוט יתר על המידה", הם חוששים כי הרשות המבצעת מורתעת בגלל חשש של השרים מפני העמדה לדין, וכך נפגעת עבודת הממשלה.

שרת הבריאות צרפת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד