י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בית המשפט קבע

הגבר שהכה חרדית בהיריון, "חולה נפש" ולא אנטישמי

תושב לונדון שתקף באכזריות צעירה חרדית בהיריון מתקדם, לא הואשם בבית המשפט במניע אנטישמי. החוקרים טענו כי מסקנתם היא שהאיש חולה נפש | המקרה תועד במצלמת אבטחה 

הגבר שהכה חרדית בהיריון, "חולה נפש" ולא אנטישמי
התוקף בלונדון צילום: השומרים

תושב לונדון, שהואשם כי הכה אישה חרדית בהיריון בשכונת סטמפורד היל, מוקדם יותר השנה, הוגדר כ'חולה נפש' ולא כמעשה אנטישמי. כך על פי בית המשפט.

קית' גאורס, בן ה-59, עקב אחר הגברת ביילה רייז, בת ה-20, כשזו צעדה בשכונת סטמפורד היל החרדית בלונדון, כאשר פנתה לסמטה צדדית, הוא התנפל עליה מאחור, כיסה את פניה בשקית שחורה והכה אותה באגרופים מספר פעמים ונמלט. רייז שהייתה אז בהריון בשבוע ה-27 להריונה, יצאה בנס מהתקרית עם פציעות קלות בלבד, ללא נזק לעובר.

התקרית שהתרחשה לאור יום ב-18 במרץ השנה, נחקרה בתחילה כפשע שנאה אנטישמי, אך חוקרים גילו בחקירה כי מדובר בחולה נפש. כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle. פרקליטו של התוקף ז'וזה גרייסון, אמר לתקשורת מחוץ לבית המשפט: "למרות שאנשים חשבו אז שמדובר בהתקפה אנטישמית, התקבל על ידי בית המשפט כי זה לא מניע גזעני". בראשון לאוקטובר ייגזר דינו, בינתיים הוא מאושפז בבית חולים לחולי נפש.

יצוין כי המקרה תועד במצלמת אבטחה ופורסם בין היתר גם ב'בחדרי חרדים', מה שהוביל לתפיסתו המהירה של התוקף.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' וניתן היה לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה, האיש צעד עם 'עגלת סבתא' (עגלת משא) מאחורי האישה החרדית הצעירה, והניח על ראשה כיסוי תוך כדי שהוא מכה אותה בעוצמה בבטנה, האשה הצליחה להימלט מהמקום ופונתה לבדיקות רפואיות בבית החולים לאחר שחשה חנק. הוא נעצר על ידי המשטרה לאחר יממה וחצי בביתו בשכונה סמוכה.

אחיה, של המותקפת, שלמה רייז, בן ה-18, אמר לאחר התקיפה לתקשורת המקומית, כי "זה היה בגלל שהיא יהודייה. היא חבשה מטפחת ראש יהודית, (פאה) היא הרגישה שמישהו עוקב אחריה, ואז הוא שם שקית כלשהי על פניה והכה אותה באגרוף כמה פעמים". אך כאמור בחקירה עלה כי מניעיו לא היו אנטישמיים כי אם מחלת נפש.

חולה נפש אנטישמיות בלונדון אישה חרדית הריון חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד