י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נותר לי רק לבכות"

פרופסור רהב: "התמותה כעת מקורונה, בלתי נסבלת וקשה מאוד"

פרופ' רהב מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבי"ח שיבא, מתריעה מפני העלייה הקשה בתמותה בימים האחרונים מהנגיף: "במחלקות הקורונה לא יודעים לטפל במונשמים" | לדבריה, בהרבה בתי חולים בהם היא ביקרה קיים מחסור חמור בצוות טיפול נמרץ ובמיטות במחלקות. "קורע לב"

פרופסור רהב: "התמותה כעת מקורונה, בלתי נסבלת וקשה מאוד"
בית החולים סורוקה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

פרופ' רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבי"ח שיבא, מזהירה: "אין די מיטות טיפול נמרץ למונשמים ואין צוות - כואב הלב, במחלקות הקורונה לא יודעים לטפל במונשמים".

פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, שנחשבת אחת הרופאות הבכירות, הטובות והמנוסות בישראל בטיפול בחולי הקורונה. אומרת דברים קשים וחסרי התקדים בחומרתם: "בימים האחרונים בכיתי, ואני כבר מרגישה דון קישוט, אבל התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת וקשה מאוד. אין מספיק מיטות טיפול נמרץ לחולי הקורונה המונשמים. קוראים לי להרבה ייעוצים, ובחלק ממחלקות הקורונה בבתי החולים לא מספיק יודעים לטפל בחולים מונשמים. חולים שלא קיבלו את הסיכוי לחיות, מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ. אני רואה את זה בהרבה בתי חולים. כואב הלב". כך מפרסם הבוקר רן רזניק ב'ישראל היום'.

עוד אמרה: "היו לי מלחמות של שעות להעביר חולי קורונה מונשמים ובמצב קשה ליחידות לטיפול נמרץ, וכל מאבק כזה קורע את הלב. נאבקתי, למשל, להעביר לטיפול נמרץ חולה צעירה שעברה לתל השומר מחוברת לאקמו- מכשיר שמחליף זמנית את תפקוד הריאות והלב. ועכשיו היא כבר בשיקום. אם היא לא היתה עוברת, סיכויי ההישרדות שלה היו נמוכים מאוד. גם בלי קורונה יש קטסטרופה במחלקות פנימיות, עם המחסור במיטות טיפול נמרץ, אבל עכשיו בבת אחת - קורע לב".

פרופ' רהב, המכהנת גם כיו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בהסתדרות הרפואית, אומרת: "70-60% מהחולים קשה אינם מחוסנים, אבל במחלקות לטיפול נמרץ רוצים קודם לטפל בחולים הצעירים יותר שרובם לא מחוסנים - ובחלק מהמקרים הם תופסים את המקומות של החולים שהתחסנו, שהם הרבה יותר מבוגרים, וזה מקומם מאוד".

על פי נתוני משרד הבריאות אמש, מתוך כ-1,100 חולים שמאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים, כ-670 מהם במצב קשה - כולל 246 במצב קריטי ו־175 מונשמים.

העדות האמיצה של פרופ' רהב מחזקת את העדויות שנחשפו ב"ישראל היום" ב-2 בספטמבר, שכללו אזהרות חמורות של רופאים בכירים בבתי החולים הציבוריים על איכות הטיפול בחולי הקורונה במצב קשה, שהולכת ויורדת. בחלק מבתי החולים המצב כבר הגיע לאי ספיקה קשה, שבעקבותיה הטיפול בחולים הרבה פחות מסביר, בשל שחיקה של צוות הרופאים והאחיות שלא מצליחים לתת טיפול רפואי הולם לחולים קשה.

גליה רהב טיפול נמרץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד