י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכתב הצבאי מנתח

"שלומיאלים": המכה הגדולה אותה חטפו המחבלים

הכתב הצבאי הבכיר יוסי יהושע מנתח במאמר מעניין את התנהלותם של האסירים שנמלטו מבית הכלא גלבוע ומסכם: "את המכה הגדולה ביותר, אותה לא תכננו, חטפו המחבלים מאזרחי ישראל הערבים"

"שלומיאלים": המכה הגדולה אותה חטפו המחבלים
תפיסת אחד המחבלים צילום: דוברות המשטרה

לאחר תפיסתם ומעצרם של ארבעה מתוך ששה מחבלים שברחו מכלא גלבוע, הבוקר כותב יוסי יהושוע הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות' מאמר מעניין.

"בשעות הראשונות אחרי הבריחה, היה מי שחשש שהשישה ינסו לברוח מגבולות המדינה. הנחת העבודה הייתה שטרוריסטים ותיקים, שמכירים את יכולות הסיגינט והיומינט – המודיעין האלקטרוני והאנושי של ישראל – ותפרו מבצע כזה, בוודאי הכינו לעצמם מראש "זרוע מקבלת" שתמלט אותם מהידיים הישראליות. אלא שזה לא קרה. השישה היו מנותקי קשר, פעלו בנפרד בשטחים פתוחים, ביצעו הרבה תנועות וטעויות שהותירו חתימות בשטח – מפחית ועד חפיסת סיגריות – והשאירו עקבות. ראוי לכנותם: המחבלים השלומיאלים" כותב יוסי יהושוע.

שבחים מגיעים למשטרה, לשב"כ ולצה"ל שפעלו בתיאום מלא ביניהם ונפרסו היטב בשטח. אבל צריך לזכור שארבעת המחבלים נתפסו גם בזכות עירנות וחוש האחריות של אזרחים ערבים ישראלים.

לדברי יהושע: "מכה נוספת, שגם אותה הנמלטים לא תכננו, היא התגובה של אזרחי ישראל הערבים שבקרבם הסתובבו במהלך הבריחה".

הוא מסביר כי "לא רק שהמחבלים לא זכו לשיתוף פעולה שלו ציפו, אלא שערבי ישראלי הוא זה שזיהה את שני המחבלים בנצרת ודיווח מיד למשטרה. וכך נלכדו בליל שבת מחבלי הג'יהאד האיסלאמי מחמוד עארדה ויעקב מחמוד קאדרי.

עארדה, למרבה המבוכה, נחשב ל"מוח" מאחורי מבצע הבריחה. ייתכן ששכח אותו במנהרה". עוד כתב, "קריאה של אזרח ערני נוסף הביאה לאיתורם של זכריא זביידי ומוחמד עארדה בחניון משאיות באום אל גנם, למרגלות התבור. עארדה כזכור נמצא ישן בעגלת משאית".

בריחת האסירים מכלא גלבוע ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד