כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עייפים ותשושים

צעד אחר צעד: כך שובשה תוכנית הבריחה

בריחת המחבלים: הלכו רגלית מרחק של 7.5 קילומטרים, עצרו במסגד בכפר נאעורה, התקלחו והתגלחו, אחרי חצי שעה ביקשו מתושבים מקומיים הסעה לג'נין - אך סורבו, שמעו על פריסה נרחבת של כוחות הביטחון, הבינו שאין דרך להגיע לג'נין מבלי להיתפס, התפלגו לשלוש קבוצות - ומה שהכריע אותם סופית: העייפות, הרעב וכן הפריסה הגדולה והמשמעותית של כוחות הביטחון

צעד אחר צעד: כך שובשה תוכנית הבריחה
תפיסת אחד המחבלים צילום: דוברות המשטרה

לכידת ארבעה מתוך ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, בוצעה לאחר שהמחבלים נאלצו לשנות את מסלול הבריחה המקורי שתוכנן לפני הבריחה, במסגרתו היו אמורים להגיע לג'נין, מה שהיה מקשה על כוחות הביטחון ללכוד אותם.

כשזכריה זביידי נתפס אתמול (שבת) בבוקר על ידי כוחות הביטחון, הוא נחקר תחילה בשטח ותושאל גם בעת שנלקח למתקן החקירות של השב"כ. באותו הזמן הוא שיתף פעולה והשיב לשאלות החוקרים. אולם משעות הערב, בעקבות פניית פרקליטו לבית המשפט, זביידי החליט לשתוק ואינו עונה עוד לשאלות. כך על פי הדיווח ב'חדשות 12'.

מהמידע שנאסף עד כה, עולה כי התוכנית של המחבלים להגיע לג'נין, הסיבה גם הסיבה מדוע זביידי עצמו צורף למבצע הבריחה.

עם יציאתם של השישה מהמנהרה שנחפרה החוצה מכלא גלבוע שבו שהו, הם הלכו ברגל מרחק של 7.5 קילומטרים, עד לכפר נאעורה – שם הם התקלחו והתגלחו במסגד. הם נשארו שם כחצי שעה, ועם צאתם ניסו ליצור קשר עם תושבים מקומיים, שמהם ביקשו שיסיעו אותם לג'נין. אלא שאותם תושבים שאליהם פנו המחבלים – סירבו לשתף עמם פעולה.

במקביל, ששת המחבלים שמעו כי המשטרה וצה"ל זימנו כוחות גדולים לקו התפר, ואז הבינו שהיעד להגיע לג'נין הופך להיות כמעט בלתי אפשרי. בשלב זה, הם החליטו לשנות כיוון ולבטל את התכנון המקורי, ולהסתתר בסמוך ליישובים ישראלים. ההבנה שלהם הייתה ששם הסיכוי שיתפסו אותם קטן.

בשלב הבא, הם החליטו להתפצל לשלושה צמדים, כאשר כל אחד מהם בחר בנתיב בריחה אחר. מתברר כי בסופו של דבר, מה שהכריע את המחבלים - היו העייפות, הרעב וכן הפריסה הגדולה והמשמעותית של כוחות הביטחון שחיפשו אחריהם.

כמו כן, על אף שהמחבלים שנלכדו משתפים פעולה ברמה כזו או אחרת בחקירתם, הם אינם יודעים לספר היכן נמצאים ברגע זה שני המחבלים שטרם נתפסו. במידה ואחד המחבלים אכן נמצא באזור ג'נין, ובפרט במחנה הפליטים בג'נין, העניין נעשה מורכב הרבה יותר. הסיבה לכך היא שכניסה גלויה של כוחות הביטחון למחנה הפליטים בג'נין תלווה, כמעט בוודאות, בחילופי אש. כך דווח ב'כאן 11'.

בתוך כך, בחקירת הבריחה המתנהלת ביחידת להב 433 של המשטרה, תושאלו בימים האחרונים כמה גורמים אזרחיים בעלי גישה לכלא, ככל הנראה קבלנים, ספקים וכיוצא בזה.

עוד דווח כי במערכת הביטחון שואפים לסיים את המצוד אחר שני המחבלים, בלי נפגעים לכוחותינו - אבל גם כששני המחבלים בחיים. הסיבה לכך היא שאם השניים יסיימו את המצוד כשהם אינם בחיים, מעמדם בקרב הפלסטינים, מעמד שהוא גם ככה די אייקוני, יהפוך להיות אפילו יותר גבוה. במערכת הביטחון אף חוששים כי מותם עלול לגרור פיגועי נקמה, וייתכן ירי של הג'יהאד האסלאמי מעזה.

בריחת האסירים מכלא גלבוע זכריה זביידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד