י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פיגוע הדקירה בירושלים

תלמידי הישיבה נאבקו במחבל עד שנורה: "קפץ עליהם מאחור" • צפו

פרטים חדשים על פיגוע הדקירה בירושלים: שני תלמידי הישיבה שנדקרו, נאבקו במחבל עד שנורה ע"י סיירות מג"ב שהיו בסמוך. מצבם יציב והם צפויים להישאר באשפוז | נבדק האם המחבל קיבל סיוע מפלסטינים נוספים | אביו של אחד הפצועים: "המחבל קפץ עליהם מאחור ודקר אותם"

תלמידי הישיבה נאבקו במחבל עד שנורה: "קפץ עליהם מאחור" • צפו
זירת הפיגוע/הסכין צילום: דוברות במשטרה/פלאש 90

בבית החולים שערי צדק בירושלים מאושפזים בשעה זו (שני), שני תלמידי הישיבה שנפצעו בפיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, מוקדם יותר היום. בין הפצועים, ישראל נבון, נכדו של הראשל"צ הגר"א בקשי דורון זצ"ל, שלמרות שנפצע, סייע יחד עם חברו להיאבק במחבל. מצבם של שני הצעירים, בני 19 ו-20, מוגדר יציב. 

המחבל, באסל שוואמרה בן ה-17 מאזור חברון, מאושפז אף הוא במצב קשה. במערכת הביטחון בודקים האם הוא קיבל סיוע מפלסטינים נוספים בבירה. מוקדם יותר דווח כי אביו של המחבל נעצר על ידי השב"כ. במשטרה נמצאים בדריכות מחשש לפיגועים נוספים.

אביו של ישראל נבון, סיפר הערב בפתח בית החולים את שאירע. "היום ישראל יצא מהישיבה עם החברותא שלו לכיוון ישיבת בעלזא, שם הם היו צריכים ללמוד למבחן גדול. בדרך הם רצו לעצור ליד איזו חנות לקנות משהו. הגיע מחבל עם סכין מטבח גדולה, קפץ עליהם ודקר אותם".

האב הוסיף וסיפר: "ברוך השם שהם הצליחו להשתלט עליו וזה נעצר ברמה נמוכה יחסית. קודם כל אני רוצה להודות לבורא עולם בימים קדושים כאלו, לפי יום הכיפורים". הוא המשיך לתאר כי לאחר שהשניים נכנסו לחנות, קפץ עליהם המחבל מאחור. "הוא דקר את החבר יצחק ביד שלו, ואז הוא דקר את ישראל הבן שלי", הוסיף.

ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק מסר: "לפני כחצי שעה הגיעו ליחידות הטראומה שני פצועים בשנות ה-20 לחייהם, שניהם הגיעו בהכרה מלאה ובמצב יציב, והועברו להמשך הערכה ובדיקות מתקדמות. כרבע שעה לאחר מכן הגיע המחבל כשהוא ירוי בחלקי גופו העליונים והתחתונים. הוא הגיע במצב לא יציב - עבר החייאה בחדר הטראומה ועבר לחדר הניתוח להמשך טיפול רפואי".

ישראל נבון, שנפצע בפיגוע, סיפר לאתר ynet, כיצד הוא וחברו נאבקו במחבל. "המחבל נכנס לחנות בשמים וביקש לקנות שתייה", סיפר, "זה עורר את החשד שלנו. הוא שלף סכין של בשר והחל לדקור אותי. הוא תפס לי בחליפה. נאבקנו על הרצפה ואז שמעתי רעש של פיצוצים - והאחיזה שלו השתחררה ממני. מזל שבחר בי, כי יכולתי להיאבק בו".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הגיע הערב לביה"ח שערי צדק וביקר את שני בחורי הישיבה. ראש העיר שוחח עם הבחורים ושמע מהבחור ישראל נבון, איך הצליח בחסדי שמיים למוטט את המחבל. ראש העיר הודה לו ואמר כי בזכותו נמנע אסון גדול. שני הבחורים אמרו כי הם מרגישים טוב ומקווים לחזור לישיבה כבר ליום כיפור. ראש העיר הוסיף כי הוא עוקב בדריכות אחר המצב הביטחוני וסומך על כוחות הביטחון שיעשו את עבודתם ביעילות ובמקצועיות.

מוקדם יותר הגיעו מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי לזירת הפיגוע, וקיימו הערכות מצב. "איתרנו שני חשודים בבדיקה ואנחנו פרוסים במעגלים רחבים", אמר מפקד המחוז. "אחד אותר ליד התחנה המרכזית ואחד אותר באזור רחוב שרי ישראל. שניהם חשודים וייבדק אם יש להם קשר".

"הגענו למקום והייתה המולה גדולה", סיפר היום חובש בכיר במד"א, שלומי פנחס, "שני הפצועים שכבו כשהם בהכרה וסובלים מפצעי דקירה. הענקנו להם טיפול רפואי מתקדם בשטח שכלל חבישות, עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו במהירות אותם לבית החולים כשמצבם בינוני".

לוחמת משמר הגבול שהייתה סמוך למקום, היא זו שביצעה את הירי לעבר המחבל. מהמשטרה נמסר כי התקבל דיווח על אודות מפגע שהגיע אל עסק ברחוב יפו בירושלים ודקר באמצעות סכין 2 אזרחים שנפצעו". במשטרה הוסיפו כי סיירות מג"ב שהבחינו באירוע, אחת מהן ביצעה ירי ונטרלה את המחבל שכעת מטופל רפואית לאחר שנבדק על ידי חבלן המשטרה.

 

 

פיגוע דקירה תחנה מרכזית בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד