י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מערבים גורמים זרים

עוקפים את הממשלה: הדרישה של 'המשותפת' מבלינקן

חברי הכנסת של מפלגת 'הרשימה המשותפת' שיגרו מכתב למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ובו דרשו לפתוח מחדש את הקונסוליה במזרח ירושלים: "אם לא יעשה כן, המהלך ישחק לטובת אלו הפועלים לקידום עליונות היהודים"

עוקפים את הממשלה: הדרישה של 'המשותפת' מבלינקן
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

אחת מהבטחות הבחירות של נשיא ארצות הברית גו' ביידן, היתה פתיחה מחדש של הקונסוליה הפלסטינית במזרח ירושלים, שנסגרה בעידן טראמפ.

אלא שפתיחה מחודשת של הקונסוליה עלולה לגרום למשבר בממשלה, שביידן מעוניין בהישרדותה, כך שכרגע טרם ידועה מה יעלה בגורלה. אך חברי הכנסת של 'הרשימה המשותפת' לא מתייאשים, ומנסים לעקוף את הממשלה.

המפלגה הערבית שלחה מכתב למזכיר המדינה בארצות הברית אנתוני בלינקן, ובה דרשה לפתוח את הקונסוליה עוד לפני אישור התקציב בקריאה שניה ושלישית. "חשוב שתבין את החשיבות שבפתיחת הקונסוליה בירושלים, במטרה ליצור את התנאים הראויים לתהליך השלום", כך נכתב.

"יש להקנות לישראלים ולפלסטינים אפשרויות זהות להנאה מחופש, ביטחון, כבוד ושגשוג", הוסיפו מטעם המפלגה. "הממשל האמריקאי הקודם נקט בצעדים מסוכנים, ששירתו גורמי ימין קיצוני בישראל".

"אם לא יעשה כן, המהלך ישחק לטובת אלו הפועלים לקידום עליונות היהודים, מה שסותר את העקרונות הבסיסיים הנחוצים לקידום השלום האזורי", כך כתבו.

הרשימה המשותפת אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד