י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סיפור הזוי למדי

זו הסיבה לביטול הטיסות לסוכות: מאות חרדים יעשו חג בגולה

סיפור כזה לא שומעים כל יום ואם בכלל. בגלל טעות של נוסע חרדי אחד, שתי טיסות ממנצ'סטר לישראל וחזור בוטלו ומאות שתכננו לחגוג את סוכות בחו"ל יאלצו להמתין לטיסה הבאה בחוה"מ, מאחר והטיסה הבאה מחר בשעה מאוחרת שעלולה להוביל לחילול החג • הסיפור המלא

זו הסיבה לביטול הטיסות לסוכות: מאות חרדים יעשו חג בגולה
מטוס של חברת איזיג'ט ממריא צילום: pixabay

מקרה בלתי הגיוני, אך אמיתי, שהתרחש הערב (ראשון) גרם לטיסה להתבטל ולמאות נוסעים שתכננו לחגוג את סוכות בישראל, להישאר בגולה לפחות עד אמצע חול המועד. טיסה ממנצ'סטר שבאנגליה שהיתה אמורה להמריא היום לישראל, בוטלה בגלל נוסע שחישב תאריך לידה עברי במקום לועזי.

נוסעי טיסות איזי ג'ט ממנצ'סטר לתל אביב היום אחר הצהריים, היו מוכנים להמראה, הדיילים חיפשו חמישה פעוטות מתחת לגיל שנתיים כדי לתת להם חגורת בטיחות מיוחדת לפעוטות מתחת לגיל שנתיים, אך לפי הרשימה שבידיהם, הם מצאו רק ארבעה, הם עברו בין כל הנוסעים ולא הבינו להיכן נעלם הפעוט החמישי.

רק לאחר יותר משעתיים התבררה הטעות הלא הגיונית. אחד מהנוסעים, אברך חסידי הסביר לדייל שתהה למה אין לפעוט חגורה, הנוסע אמר כי הילד שלו מעל גיל שנתיים בתאריך העברי, אך לא ידע שהכל נקבע לפי התאריך הלועזי. לאחר שהתבררה הטעות, הטיסה כבר לא יכלה לצאת, כי אם הדיילים היו ממתינים בארץ את שעות המנוחה המחויבות לפי חוק הטיסות, הם היו חייבים להיות בבידוד לאחר חזרתם לאנגליה.

הטיסה התבטלה, והנוסעים קיבלו טיסה אחרת, מחר בשעה 10:30 בבוקר יום שני ערב חג הסוכות, הנוסעים חרדים ברובם לא רצו לטוס מחשש חילול חג, והם חזרו במפח נפש לעיר מנצ'סטר. אך הסאגה לא הסתיימה, מסתבר כי כ-200 נוסעים שהמתינו לטיסה שלהם למנצ'סטר עם אותו מטוס שהיה אמור לנחות בארץ, גילו שאין להם למעשה טיסה לאנגליה, והם נשארים בארץ בלי יכולת לחגוג סוכות עם המשפחות שלהם.

אחד הנוסעים אמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לא בא בטענות לחברה, "הם עשו הכל על פי הנהלים, אני לא מבין את הנוסע, טיסה זה לא רישום לתלמוד תורה שרושמים עם תאריך עברי, זה טיסה בשמים עם תאריך לועזי, לא מבין מה אנשים חושבים לעצמם".

נוסע נוסף סיפר ל'בחדרי חרדים', כי בסופו של דבר חברת איזיג'ט כבר הצליחה למצוא דיילים שהיו מוכנים לטוס, אבל אז בחוסר מזל מתברר שהדלת של השירותים נשברה וכל הטיסה התעכבה שוב עד שהיא בוטלה סופית.

ג'וש ארונסון כתב 'מעריב', שכבר הגיע לאנגליה לחגוג את חג הסוכות עם משפחתו, מספר ל'בחדרי חרדים' כי אחיו יהודה (בסרטון) נתקע בארץ עם הבגדים שלו, "לא היה לי מקום לקחת את הבגדים שלי, אז אחי יהודה אמר לי שהוא יביא לי את הבגדים, ובסוף הוא נשאר בארץ עם תיק הבגדים שלי, מאכזב מאד, אני מתחתן באנגליה מיד אחרי סוכות, וכל הבגדים שלי לחתונה נמצאים בתיק שנשאר בארץ".

איזי ג'ט ביטול טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד