כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהשלכות המגיפה

לראשונה בהיסטוריה: המדינה בה יש יותר מקרי מוות מלידות

לראשונה בהסטוריה של אלבמה שבארה"ב סופרים בתקופה האחרונה אלפי מקרי מוות יותר מאשר לידות | "המדינה שלנו ממש התכווצה", אמר ד"ר סקוט האריס, מנהל הבריאות במדינה

לראשונה בהיסטוריה: המדינה בה יש יותר מקרי מוות מלידות
אילוסטרציה צילום: Pixabay

במדינת אלבמה בארצות הברית מציינים אבן דרך עגומה המדגישה את גודל האסון שיצרה המגיפה, לראשונה בהיסטוריה הידועה של אלבמה, למדינה היו יותר מקרי מוות מאשר לידות בשנת 2020

"המדינה שלנו ממש התכווצה בשנת 2020", אמר ד"ר סקוט האריס, מנהל הבריאות במדינת אלבמה, במסיבת עיתונאים ביום שישי. בשנה שעברה היו 64,714 מקרי מוות במדינה, לעומת 57,641 לידות, אמר ד"ר האריס.

פער כזה מעולם לא נרשם, אפילו לא במהלך מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה ומגיפת השפעת של 1918, אמר ד"ר האריס. אם נחזור לרשומות המוקדמות ביותר, בשנת 1900, "מעולם לא הייתה לנו תקופה שבה מקרי המוות עלו על לידות", אמר.

באופן לאומי, שיעור הילודה ירד בשנה השישית ברציפות בשנת 2020, מומחים טוענים שהמגיפה מאיצה את המגמה הזו. מחקר מאוניברסיטת ניו המפשייר מצא כי למחצית מ-50 מדינות ארה"ב היו יותר מקרי מוות מאשר לידות בשנת 2020, לעומת רק חמש מדינות עם יותר מקרי מוות מאשר לידות בשנת 2019. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

באלבמה בשנה שעברה נרשמו 7,182 מקרי מוות שיוחסו רשמית לקורונה, כך על פי נתוני משרד הבריאות באלבמה. במדינה נרשמו לאחרונה ממוצעים של כ-60 מקרי מוות ביום, ורק 41 אחוזים מאוכלוסיית המדינה מחוסנים במלואם.

אלבמה קורונה לידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד