כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מיתון חמור

הבנקים הגדולים ביותר באיראן על סף פשיטת רגל

המשבר הכלכלי באיראן: בנקים ותיקים באיראן ואחד הבנקים הגדולים ביותר במדינה נמצאים בימים האחרונים על סף פשיטת רגל לאחר שהפסיד 675 טריליון ריאל בשנה שעברה

הבנקים הגדולים ביותר באיראן על סף פשיטת רגל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בנק וותיק ואחד הגדולים באיראן, נמצא על סף פשיטת רגל לאחר שהפסיד 675 טריליון ריאל בשנה שעברה, (כ-2.8 מיליארד דולר) ההפסדים שווים ל-73% מהון הבנק.

הבנק פרסם את הדוחות הכספיים שלו ב-20 במרץ 2021, לאחר שנים של שתיקה וחוסר דיווח. החוק האיראני אומר שאם הפסדי בנק עולים על 50 אחוזים מההון העצמי, בעלי המניות צריכים לכנס אסיפה ולפזר את החברה.

על פי הדיווח באתר Iran International, הבנק הוקם בשנת 1927 על ידי חברי פרלמנט כחלק מתהליך המודרניזציה של איראן. פקיד סחר במשרד החוץ האמריקאי לשעבר, ארתור צ'סטר היה מייסדה שעזר לאיראן לארגן לעצמה הלוואות מממשלות זרות ובנקים בתנאים לא נוחים. ארתור ארגן מחדש את הכספים במדינה על ידי הקמת שיטות תקציב וניהול מודרניות בתקופת שלטונו של המלך של איראן באותה תקופה.

באותה תקופה איראן התייחסה לארצות הברית כמשחררת שעזרה לעצמאותה נוכח ההשפעה והלחצים הבריטיים והרוסים. הבנקים של איראן נמצאים כולם בבעלות ישירה או עקיפה של המדינה או גורמים המקורבים לראשי המדינה, וסובלים משחיתות וניהול לא תקין בשנים האחרונות. הממשלה והחברות הקשורים למשטר לווים כסף מהבנקים שלהם שבסופו של דבר מפסידים כסף ופונים לבנק המרכזי כדי להיחלץ. עכשיו הבנק הגדול עומד לפני קריסה.

בנקים פשיטת רגל כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד