י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עומסים במתחמי הבדיקות

כ-40% מהנדבקים החדשים בישראל: מהמגזר הערבי

מנתונים של משרד הבריאות עולה, כי כ-%40 מהנדבקים החדשים בקורונה בישראל בתקופה האחרונה הם מהמגזר הערבי, בין השאר בשל אחוז נמוך של מתחסנים במנת החיסון השלישית בחברה הערבית

כ-40% מהנדבקים החדשים בישראל: מהמגזר הערבי
חיסונים בעיר חברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעוד ישראל נאבקת להדוף את נגיף הקורונה, מתברר כי 40 אחוזים מהנדבקים החדשים, הם מהמגזר הערבי. בתוך כך נמשכים העומסים במתחמי הבדיקות. מאיר בוסקילה, תושב תל אביב, מספר ל'מעריב': "הגעתי למתחם הבדיקות בכיכר רבין ועמדתי שם יותר משעתיים. זה לא סביר שאנשים צריכים להגיע ולהצטופף עם עוד מאות אנשים אחרים, שכנראה גם חלק ניכר מהם חולים. זה כישלון של הממשלה ומשרד הבריאות".

לצד זאת, גורמים במשרד הבריאות מציינים כי מאז החלטת ה-FDA ביום שישי האחרון לאשר מנת חיסון שלישית רק לבני 65 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון, ישנה ירידה בקצב המתחסנים.

עוד דווח ב'מעריב', כי בני זוג ישראלים, בעל ואישה, ניסו לברוח מכרתים שביוון לאחר שנדבקו בקורונה ונעצרו בשדה התעופה, על פי הדיווח, שני הישראלים אומתו כחיוביים לנגיף ונדרשו לשהות בבידוד במלון, אך הם ניסו להמשיך בדרכם. השניים נתפסו בשדה התעופה ניקוס קאזאנצאקיס בעיר הרקליון - נאזקו ונלקחו בחזרה למלון שבו שהו קודם לכן.

בתוך כך, כפי שדווח, רשימת המדינות האדומות עודכנה, והיא כוללת כעת את בולגריה, ברזיל וטורקיה. הנסיעה ליעדים אלה אסורה גם למחוסנים ולמחלימים, למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים, וכל החוזרים מהם יחויבו בבידוד מלא.

ערבים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד