י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עשרה מי יודע

ביקורת קשה על הממשלה: 10 שקרים כדי להסתיר את הקטסטרופה

עיתון 'ידיעות אחרונות' תוקף הבוקר את מחדלי הממשלה בצורה קשה, במאמר חריף מצויינים עשרה שקרים של הממשלה הנוכחית שקמה על חודו של קול בראשות ראש ממשלה עם אפס לגיטימציה ציבורית

ביקורת קשה על הממשלה: 10 שקרים כדי להסתיר את הקטסטרופה
בנט, לפיד גנץ וליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שרית רוזנבלום תוקפת הבוקר ב'ידיעות אחרונות' בצורה חריפה מאד את מחדלי הממשלה, ומונה עשרה שקרים לגבי אופן הטיפול בחולי הקורונה, למעשה הממשלה הרימה ידיים, וכך הגענו לאלף מתים מקורונה תוך זמן קצר.

השקר הראשון: ממשלת ישראל נלחמת במגפה הממשלה כולה, כמו גם העומד בראשה, מדברים על מלחמה, אבל נכנעים בלי קרב מאלף בני אדם מתו בגל הרביעי מקורונה. אלף הורים, סבים, אחים. אנשים אהובים שיש להם משפחות שליבן נשבר מצער. תעצרו רגע כדי לעכל את המספר הזה.

השקר השני: החיסונים יצילו אותנו. החיסונים הוכיחו עד כה את יעילותם המופלאה בבלימת התחלואה אבל הוכח גם שיעילותם מוגבלת. החיסונים האלה חדשים מאוד, והידע לגביהם נלמד תוך כדי תנועה. לכן אי אפשר בשום אופן להשליך את יהבנו רק עליהם.

השקר השלישי: העובדה שלא ישבנו בסגר בחגים היא הצלחה בפועל – זה בדיוק הפוך. סגר קצרצר, תחום בזמן, שהיה מושת עלינו בשלב מוקדם מאוד של הגל הזה, היה חונק את התחלואה בתחילתה, עוצר קרוב לוודאי את מחול ההדבקה שמתנהל כאן כבר שבועות ומאפשר לנו לשוב אל השגרה האהובה שלנו במהירות.

השקר הרביעי: מערכת הבריאות שלנו יכולה להתמודד עם העומס המוטל עליה. מערכת הבריאות שלנו מתקשה להתמודד עם התפקיד המוטל עליה גם בימי שגרה, מי שאומר שיש לנו מספיק אמצעים לטפל במי שנזקק לסיוע רפואי בשנה האחרונה, ובגל הרביעי בפרט - משקר לנו ישר בפנים, לא תמצאו אצלנו משאיות לקירור גופות ברחובות, אבל זה לא אומר שהגופות לא נערמות.

השקר החמישי: הילדים שלנו בטוחים הילדים שלנו הופקרו לגורלם, אישור החיסון שיוכל להגן עליהם. משחקי כוח פוליטיים ומינהל ציבורי חולה הביאו לכך שאנחנו שולחים אותם מדי בוקר בלי למצמץ למקום שמסכן אותם.

השקר השישי: ממשלת השינוי מצאה את הנוסחה לנצח את הנגיף בלי פגיעה במשק העובדה שהמשק פתוח ומתנהל כרגיל עולה לנו בתחלואה קשה ובתמותה, וגם המשק ממשיך להיפגע. האמת לא נעימה, אבל גם בסוגיה הזו היא חייבת להיאמר, בכלל לא בטוח שאפשר להגן גם על החיים וגם על הכלכלה.

השקר השביעי: הממשלה מקשיבה למומחים. אבל אנשי המקצוע המעטים שאמרו לנו את האמת הושתקו. הממשלה בחרה בקפידה את אלה שהיא מעמידה בחזית ודאגה שיאמרו את שעל ליבם בצורה מאוד מרוככת. גם האמיצים והישרים שבהם יישרו קו עם "מדיניות השגרה". קשה להיות נביא זעם. מעטים יאמרו לכם את האמת, המצב רע ורוב הסיכויים שעוד יהיה יותר גרוע.

השקר השמיני: העלייה המחודשת במדדי התחלואה היא הפתעה. מבחינה אפידמיולוגית העלייה הזו הייתה צפויה וידועה היטב לכל מי שמכיר קצת את הדינמיקה של המגפה. כשהולכים לישון עם כלבים, קמים עם פרעושים. וכשפותחים את כל המשק בעת הדבקת שיא, מתעוררים לתוך הסיוט שמצפה לנו.

השקר התשיעי: אנחנו בדרך הנכונה. האמת היא שאף אחד לא יודע להעריך באמת מה יקרה כאן בשבועות הקרובים. האחריות היא גם שלנו, הציבור. כשאנחנו בוחרים לחיות בדיוק כמו קודם, להסתובב בלי מסכות, לנצל כל הזדמנות כדי להבריז מבידוד ולחגוג בהופעה, אנחנו מסכנים את הבריאות שלנו ושל אהובינו.

השקר העשירי: למדינה אכפת מאיתנו. יש לנו ממשלה חדשה, שטוענת שהיא תעשה הכל כדי לא לחזור על השגיאות של הממשלה הקודמת. אבל בפועל הממשלה הזו משקרת לנו, מפקירה אותנו, מוותרת עלינו. כל יום שעובר בלי אמצעים דרסטיים לצמצום התחלואה יעלה לנו ביוקר. אי אפשר לנצח מגפה בלי לשלם מחירים. חייבים לקבוע סדר עדיפויות ברור ולתקשר אותו לציבור באומץ ובלי מריחות. החלטתם להכיל את המתים לוותר על עוד כמה אלפי קשישים להגיע לחיסון עדר באמצעות הדבקה המונית של הילדים? להתיר יבוא של הנגיף מחו"ל? לפחות תפסיקו לשקר לנו.

מחנה השינוי שקרים קורונה ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד